مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
Switzerland

جاذبه ‌های گردشگری کشور سوئیس

با جاذبه ‌های گردشگری کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید. شاید شما هم تصاویر چشم نواز و مناظر دل انگیز این کشور اروپایی را دیده باشید و آرزوی سفر به چنین طبیعتی را داشته باشید. کشور سوئیس به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا که مربوط به جنگل‌ های آلپ و مراتع سرسبز این سرزمین است و همچنین معماری‌ های خیره کننده تاریخی بسیار معروف است. ساختمان‌ های باستانی با نماکاری‌ های رنگارنگ در این­کانتون کشور سوئیس، انواع خوراکی ‌های لذیذ و پنیر های سوئیسی را به فروش می‌ رسانند.

Switzerland

قلعه‌ ها و بازار های قدیمی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده ‌اند، ترکیب عجیب فرهنگ سوئیسی و ایتالیایی در قلب سوئیس، همه و همه جزء جاذبه‌ های گردشگری سوئیس می باشند.

آب و هوای کشور سوئیس

شما هم گمان می ‌کنید که کشور سوئیس آب و هوای سردی دارد و به دلیل نزدیکی به کوه­ های آلپ همیشه سرد است؟ اما در حقیقت این گونه نیست و آب و هوای سوئیس جز آب و هوای معتدل در قاره اروپا است. البته لازم به ذکر است که در مناطق مختلف آب و هوای سوئیس متفاوت است. در مناطق کوهستانی اغلب شاهد هوای سرد هستیم. در فصل زمستان و در مناطق کوهستانی آب و هوای سوئیس به صفر درجه می ‌رسد؛ اما در فصل تابستان گاهی دما تا ۳۰ درجه هم بالا می‌ رود. معمولاً در ماه ‌های می تا اکتبر شاهد بارش‌ های چندانی نیستیم؛ اما در ماه آپریل و نوامبر بارش‌ ها افزایش می ‌یابد. آب و هوای سوئیس در دشت ‌ها پایداری بیشتری دارند. به طور کلی پیش بینی آب و هوای سوئیس دشوار است.

میانگین دما در این کشور در فصل بهار از ۲ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد و در زمستان از ۵ تا ۳ درجه سانتی‌گراد متغیر است. آب و هوای سوئیس چهار فصل است و مناطق شرقی سرد تر از مناطق غربی هستند.

Switzerland weather

معرفی جاذبه های گردشگری کشور سوئیس

یکی از شهر های معروف این کشور که جزء جاذبه‌ های گردشگری سوئیس می باشد زوریخ است که معروف به گران ‌ترین شهر جهان است. این شهر در کنار جاذبه‌ های مدرن و سنتی جاذبه ‌های طبیعی نیز دارد که از جمله آن ‌ها می‌ توان به آبشار راین و چشم انداز های اطراف آن اشاره کرد.

Tourist attractions in Switzerland

شهر دیگری که بسیار معروف است و جاذبه ‌های دیدنی زیادی دارد، شهر برن است. این شهر پایتخت کشور سوئیس است. موزه‌ ها، پارک ‌ها، فواره ‌ها، برج ساعت، تپه ‌های باشکوه، استادیوم هاکی، رستوران ‌های مجلل، خانه‌ های دارای سقف قرمز رنگ پایتخت از مهم‌ ترین و مشهور ترین جاذبه ‌های گردشگری سوئیس هستند. شهر لوسرن و دریاچه ژنو نیز جزء جذاب ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری سوئیس هستند. با ما همراه باشید تا شما را با چندین مکان معروف مانند صومعه سنت گال و دریاچه لوگان در این کشور آشنا کنیم که در فهرست جاذبه ‌های گردشگری سوئیس قرار دارند.

جاذبه‌ های گردشگری شهر لوسرن

یکی از مقاصد گردشگران خارجی در کشور سوئیس که حتماً سری به آنجا می ‌زنند، شهر لوسرن است. این شهر مملو از پل ‌های مسقف و استراحتگاه ‌های ساحلی است. مناظر طبیعی شهر مانند کوه‌ های سر به فلک کشیده و دریاچه کم نظیر لوسرن جزء جاذبه­ های گردشگری این کشور هستند. وجود خانه ‌های رنگارنگ در شهر لوسرن، فروشگاه ‌های سوغاتی و همچنین امکان قایقرانی در دریاچه این شهر، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. شهر لوسرن یک شهر کوچک و زیبا در سوئیس است که طرفداران پاراگلایدر سواری حتما آن را می شناسند.

دریاچه ژنو

در واقع نام‌ گذاری شهر معروف ژنو به خاطر این است که در کنار دریاچه ژنو قرار دارد. این شهر هم یکی از گران‌ ترین شهر های قاره اروپا است و به عنوان یک شهر بین ‌المللی شناخته می ‌شود.

گردشگرانی که به ورزش ‌های آبی و قایقرانی علاقه دارند، قطعاً در سفر خود سری به دریاچه ژنو می ‌زنند و در کنار تماشای منظره ‌های بی‌ نظیر ساحل این منطقه، از فواره بزرگ این شهر هم دیدن می‌ کنند. شاید نام ژنو را در رویداد ها و خبر های سیاسی زیاد بشنوید. بیشتر سازمان ‌ها و نهاد های مهم دولتی و غیر دولتی مانند صلیب سرخ جهانی در این شهر سوئیس قرار دارند. ساحل زیبای دریاچه ژنو نیز در میان فهرست جاذبه ‌های گردشگری کشور سوئیس قرار دارد. این دریاچه در مرز دو کشور سوئیس و فرانسه قرار دارد.

Lake Geneva

کتابخانه صومعه سنت گال

صومعه سنت گال در واقع یک کتابخانه است. این کتابخانه یکی از قدیمی‌ ترین کتابخانه‌ های اروپا است که گنجینه ‌های بی ‌نظیری را در خود جای داده است. صومعه سنت گال در کنار کتابخانه معروفی به همین نام در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نسخه ‌های خطی موجود در کتابخانه صومعه سنت گال بی‌ نظیر هستند و به قرن ۸ تا ۱۵ میلادی تعلق دارند.

دریاچه لوگانو

یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری کشور سوئیس دریاچه لوگانو است. این دریاچه در مقابل رشته کوه‌ های آلپ قرار دارد و به خاطر اینکه در معرض آب و هوای مدیترانه ‌ای قرار دارد، انواع درختان مرکبات در ساحل این دریاچه پرورش می ‌یابد. از طرف دیگر استراحت در سایه درختان نخل در کنار دریاچه لوگانو و کوه ژنروسو از خاطره ‌های به یاد ماندنی سفر به سوئیس خواهد بود.

Lake Lugano

تماشای مناظر کوه‌ های لوگانو از داخل قطار کابلی بی ‌شک فراموش نشدنی خواهد بود. کلبه‌ های ماهیگیری کوچک در کنار دریاچه لوگانو، موزه گمرک سوئیس، پارک سوئیس مینیاتور، همه و همه جز مناطق اطراف دریاچه لوگانو هستند و هر ساله مشتاقان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌ کند.

پارک ملی سوئیس

دیدن جنگل‌ های سرسبز و دشت ‌های وسیع کشور سوئیس، همیشه آرزوی گردشگران بوده و هست. طبیعت گردی و کوهنوردی در این مناطق نظر هر بیننده ­ای را به خود جلب می­ کند. گمان می ‌رود که وجود این همه منظره نفس‌ گیر و طبیعت بکر مسبب این است که مسئولین کشور نیاز برای تأسیس پارک ملی نبینند. به همین جهت در کشور سوئیس تنها یک پارک ملی وجود دارد. پارک ملی سوئیس در مناطق غربی رشته کوه‌ های آلپ قرار دارد. پوشش گیاهی و جانوران این پارک در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ اند. گونه‌ های کمیاب گیاهی و انواع جانوران نادر در پارک ملی سوئیس زندگی می‌ کنند.

جاذبه های پارک ملی سوئیس

منابع طبیعی موجود در این پارک تحت حفاظت شدید قرار دارند. مساحت پارک ملی سوئیس بیش از ۱۷۴ کیلومتر مربع است. مسیر های متعدد پیاده روی و کوهنوردی در این پارک ایجاد شده است؛ بنابراین افرادی که علاقه‌مند به دیدن مناظر منحصر به فرد پارک ملی سوئیس هستند می‌ توانند در مسیر های مشخص شده به پیاده‌ روی بپردازند و حیواناتی مانند خرگوش صحرایی، موش خرما و … را تماشا کنند.

Swiss national park

قوانین پارک ملی سوئیس

 برخی از گیاهان که در حال انقراض هستند مانند گل برفی در مناطق حفاظت شده پارک ملی سوئیس قرار دارند. ناگفته نماند که گردش در این پارک تحت قوانین سخت‌گیرانه انجام می ‌شود و گردشگران اجازه ندارند در این مناطق کمپ بزنند و آتش روشن کنند. هر گونه آسیب به گونه ‌های گیاهی و جانوری این منطقه ممنوع است. گردشگران و بازدیدکنندگان تنها می‌ توانند از مناظر زیبای این پارک لذت ببرند.

Swiss national park

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید