مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
cafe

۶ تا از خونه های قاجار که الان کافه شده اند

برخی از کافه ها مدرن ساخته شده اند، مانند کافه های روباز تهران که بیشتر مناسب فصول گرم سال هستند. علاوه بر آنها ، کافه هایی نیز وجود دارند که تلفیقی از سبک مدرن و سنتی هستند. این کافه های قدیمی هم برای جوانان امروزی و هم برای جوانان دیروزی جذابیت دارند؛ زیرا اکثرا، خانه هایی تاریخی هستند که ۵۰، ۶۰ سال قدمت دارند و افراد مسن می توانند با حضور در آنها به حال و هوای دوران جوانی خود بازگردند. در این مقاله تصمیم داریم در مورد خانه های قدیمی زمان قاجار که امروزه به کافه تبدیل شده اند صحبت کنیم. این کافه ها به نسبت کافه های مدرن حال و هوای متفاوتی داشته و می توانند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کنند.

کافه خانه های قدیمی چه جور جایی اند؟

یکی از تفریحات مورد علاقه و رایج جوانان و یا میانسالان از گذشته تا به امروز کافه گردی بوده است. از اقدامات جالب و جذابی که طی چند سال اخیر انجام شده است، تبدیل خانه های قدیمی تهران به کافه و رستوران است. خانه هایی که با بافت زیبا و قدیمی خود می توانند افراد زیادی را دور هم جمع کنند و شادمانی و نشاط را برای آن ها به ارمغان آورند.

کافه خانه های قدیمی با توجه به محیط خاص و معماری منحصر به فردش می توانند حس متفاوت بودن را به مشتریان خود القا کرده و فضایی ساده و آرامش بخش را برای آنها به همراه داشته باشند. کافه باغ موزه مقدم، کافه چای بار، کافه رستوران نان و نمک، کافه فاموری، کافه روحی و کافه عمارت روشنان نمونه هایی از کافه خانه های قدیمی در شهر تهران هستند که در ادامه به معرفی هریک از آنها می پردازیم.

امکانات کافه مقدم

  • سیگار آزاد
  • فضای باز
  • فضای بازی کودک

آدرس کافه باغ موزه مقدم

خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، موزه مقدم

کافه باغ موزه مقدم

این کافه یک عمارت تاریخی مربوط به زمان قاجار است که منزل مسکونی یکی از درباریان به نام خاندان احتساب الملک و مقدم‌ ها بوده است که بعد از فوت شان به موزه اشیای تاریخی تبدیل شد. کافه باغ موزه مقدم یکی از دلپذیرترین مکان های گردشگری تهران است که معماری دوران قاجار در آن دیده می شود. این کافه خانه قدیمی در باغ موزه مقدم و در خیابان امام خمینی با دسترسی آسان در مرکز شهر واقع شده است. کافه باغ موزه مقدم یکی از ارزشمندترین خانه های باقی مانده ی دوره قاجار است که علاوه بر معماری ارزشمند آن، موزه ای دارد که بازدید از آن می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

کافه چای بار

کافه چای بار که در باغ انجمن خوشنویسان واقع شده است هم در دوران قاجار ساخته شده است. کافه چای بار با داشتن امکاناتی چون کاشی کاری زیبا، جوی آب وسط حیاط، دکوراسیون جذاب و همچنین فضای باز دنج و دلپذیر توانسته به مکانی لذت بخش برای کافه نشینی تبدیل شود

امکانات کافه چای بار

  • سیگار آزاد
  • فضای باز و بسته
  • صبحانه

آدرس کافه چای بار

خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

امکانات کافه رستوران نان و نمک

  • دسترسی ویلچر
  • امکان رزرو
  • ناهار و شام
  • پارکینگ خیابانی

آدرس کافه رستوران نان و نمک

خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک ۱۱۴

کافه رستوران نان و نمک

کافه رستوران نان و نمک یکی دیگر از بناهای دوران قاجار است که امروزه به یکی از کافه خانه های قدیمی تهران تبدیل شده و با داشتن فضایی دلپذیر پذیرای طرفداران کافه های قدیمی خواهد بود. این کافه خانه قدیمی با داشتن درب و پنجره های زیبا، گچ کاری و آیینه کاری های خاص و قدیمی، باعث شده است تا فضایی شبیه به موزه در آن ایجاد شود. شما با نوشیدن یک فنجان چای و طی کردن ساعاتی در این کافه می توانید در دل دوران قاجار قدم بزنید.

کافه فاموری

کافه فاموری یکی دیگر از خانه های قدیمی دوران قاجار است که به ثبت ملی رسیده است. این کافه رستوران با چیدن میزهای کوچک و بزرگ در حیاط و داخل عمارت به مکانی زیبا و گردشگری برای گردشگران و پایتخت نشینان تبدیل شده است. این کافه با داشتن فضایی با آجرهای قدیمی، آب نمایی زیبا و صندلی های چوبی می تواند احساس نشاط را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین در این کافه غذاهایی مثل لوبیاپلو، ماکارونی، قلیه ماهی، کوکو سبزی، کشک بادمجان و… به افراد ارائه خواهد شد.  اگر فردی هستید که به قاجار و خانه های آنها علاقمند است، بازدید از این دست کافه خانه های قدیمی را از دست ندهید.

امکانات کافه فاموری

  • اینترنت رایگان
  • چشم انداز
  • دستگاه کارتخوان

آدرس کافه خانه فاموری جمهوری

جمهوری، پیش از پل حافظ، بعد از خیابان رم  کوچه گشتاسب، انتهای کوچه، پلاک۶

امکانات کافه روحی

  • صبحانه
  • چشم انداز
  • دستگاه کارتخوان
  • فضای باز

آدرس کافه روحی

میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ نگارستان

کافه روحی

کافه روحی یکی از مکان های مورد علاقه فتحعلی شاه قاجار بوده است که امروزه تبدیل به یک کافی شاپ پرطرفدار شده است. کافه روحی در باغ نگارستان واقع شده است و دارای محیطی زیبا است. وجود آجرهای خوش رنگ در محیط باغ و مجاور این عمارت، درختان تنومند و سرسبز و حوض زیبا باعث شده است تا شما بهترین یکی لحظات خود را در این کافه خانه قدیمی بگذرانید. سرو غذاهای سنتی در این کافه و نوشیدن چای در نعلبکی به همراه شیرینی باقلوا می تواند حس و حال گذشته را در شما زنده کرده و روز خوشی را برایتان رقم بزند. پس اگر از طرفداران گل و گیاه هستید حتماً سری به کافه روحی بزنید و اوقات خود را به خوشی در آن جا سپری کنید.

کافه عمارت روشنان

کافه عمارت روشنان یکی دیگر از خانه های دوران قاجار است که در محله دزاشیب واقع شده است. معماری عمارت روشنان مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است. فضای کافه در دو حیاط زیبا به نام حیاط سایه و حیاط آفتاب قرار گرفته است. در حیاط آفتاب شاهد معماری زیبای ایوان و حوض های قرینه هستید که با حضور در آن می توانید هم از فضای حاضر لذت برده و هم سری به کتاب فروشی این باغ بزنید.

امکانات کافه عمارت روشنان

  • صبحانه
  • سیگار
  • دستگاه کارتخوان
  • فضای باز
  • اینترنت رایگان

آدرس کافه عمارت روشنان

  بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری، عمارت روشنان

کلام آخر

در این مقاله به معرفی خانه های قدیمی زمان قاجار که امروزه به کافه تبدیل شده اند، پرداختیم. کافه خانه های قدیمی چون کافه باغ موزه مقدم، کافه چای بار، کافه رستوران نان ونمک، کافه فاموری، کافه روحی و کافه عمارت روشنان با داشتن فضای دنج و دلپذیر خود توانسته اند نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده و آنها را به مهمان همیشگی خود تبدیل کنند. اگر شما هم اهل کافه و کافه گردی هستید، پیشنهاد می کنیم که رفتن به این کافه های قدیمی را از قلم نیندازید.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

7 پاسخ به “۶ تا از خونه های قاجار که الان کافه شده اند”

  1. sahar-34 گفت:

    بچه ها کافه تو شمال تهران نمیشناسید معرفی کنید که هم روباز باشه هم خلوت؟

  2. aaaaali گفت:

    واقعا چه بد آدم نمیدونه چی بگه

  3. m f گفت:

    عجبا. آدم نمیدونه چی بگه

  4. سامان گفت:

    🥺 چه مقاله ای! خیلی خوبه ولی حیف که اثار باستانی رو خراب کردن و برداشتن جاش این چیزا رو ساختن حیف واقعا حیف… واقعا آدم نمیدونه چی بگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید