مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
mobile-repair

نکته های کلیدی آموزش تعمیرات موبایل

 تلفن‌های همراه مدرن دستگاه‌های فوق‌العاده پیچیده‌ای هستند که صدها قطعه کوچک و ظریف دارند و در حین جداسازی یا مونتاژ مجدد بسیاری از قطعات، ممکن است نا خواسته به آن ها آسیب بزنید. آسیب‌ های ناشی از تعمیرات موبایل نادرست می تواند باعث شود که تلفن همراه شما دیگر به راحتی قابل تعمیر نباشد، و هزینه‌ای که باید صرف کنید نیز چند برابر شود.

Mobile repair training

علاوه بر این، بسیاری از قطعات معمولاً در جای خود چسبانده می‌شوند و تعمیر آنها در خانه بسیار دشوار است. همچنین لوازم مورد نیاز تعمیر موبایل را باید داشته باشید تا بتوانید کار تعمیرات موبایل را انجام دهید.

پس اگر دستگاه موبایلتان دچار مشکل شده‌است، بهتر است یک تعمیرگاه معتبر پیدا کنید و کار تعمیر موبایلتان را به آنها بسپارید. در صورتی که قصد دارید اینکار را خودتان انجام دهید باید در این زمینه آموزش ببینید.

لوازم مورد نیاز تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل نیاز به ابزار و تجهیزات تخصصی دارد. اگر قصد یادگیری تعمیرات موبایل را دارید، لازم است که به تهیه لوازم مورد نیاز تعمیر موبایل هم فکر کنید.

لوازم مورد نیاز تعمیر موبایل عبارتند از:

هویه، هیتر، دستگاه شستشوی برد موبایل، لوپ، هویه دیجیتال ، هولدر و پایه PCB، سیم لحیم ، خمیر لحیم کاری ، سیم جدا کننده لحیم ، مولتی متر ، مت آنتی استاتیک  ، میکروسکوپ یا ذره بین ، چراغ ذره بین ، قلع کش، ست پیچ گوشتی ، قاب بازکن ، برس تمیز کننده ایمن، موچین ، منبع تغذیه از دیگر لوازم تعمیرات موبایل ، تقویت کننده باتری ، تست کننده باتری ، جعبه JIG، تستر ال سی دی ، پاک کننده اولتراسونیک ، سیم جامپر، کاتر، سیم چین ، اسفنج تمیز کننده ، مچ بند، دستکش آنتی استاتیک ، جذب کننده دود

Mobile phone repair supplies

آموزش سخت افزار موبایل

یک دوره یادگیری تعمیرات موبایل، باید آموزش سخت افزار موبایل را در راس آموزش‌های خود قرار دهد. موارد زیر که پایه و اساس یادگیری تعمیرات موبایل هستند، در واقع، در زیرمجموعه آموزش سخت افزار موبایل قرار می‌گیرند:

-آشنایی کامل با ساختار گوشی و وظیفه هر قطعه در موبایل

-آشنایی با قطعات الکترونیکی روی برد موبایل

-یادگیری نحوه تعمیر و تعویض هر یک از قطعات موبایل

-فراگیری چگونگی  بازو بسته کردن موبایل به روش صحیح

-یادگیری عیب یابی و رفع اصولی مشکلات سخت افزار موبایل مانند تعویض تاچ و ال سی دی، رفع مشکل گوشی‌های آبخورده و خاموش، عدم آنتن دهی، صدای ضعیف اسپیکرها، عدم شارژ گوشی موبایل، خرابی سوکت های شارژ و صدا و …

آموزش نرم‌ افزار موبایل

اگر مایل به یادگیری تعمیر موبایل هستید، لازم است که برای آموزش نرم‌ افزار موبایل هم اقدام کنید. آموزش نرم‌‌ افزار موبایل باید طوری باشد که با انواع برنامه‌های نرم‌ افزاری و باکس‌های تعمیرات نرم افزار موبایل آشنا شوید و با آنها کار کنید.

همچنین پس از گذراندن دوره‌های آموزش نرم‌ افزار موبایل، باید بتوانید انواع مشکلات نرم افزاری تلفن همراه مانند هنگ کردن، اجرا نشدن برخی برنامه‌ها، کارنکردن دوربین، روشن نشدن بلوتوث و wifi، بالا نیامدن گوشی‌های اندروید و آیفون، فراموشی رمز صفحه و… را عیب یابی کرده و این مشکلات نرم‌ افزاری را رفع کنید.

Mobile software training

همچنین، در این دوره‌ها ، به شما آموزش داده می‌شود که مشکلات پیچیده و خاص مانند برداشتن قفل موبایل بدون پاک شدن اطلاعات گوشی و بک آپ گیری از اطلاعات آن را عیب یابی کرده و رفع کنید. رفع چنین مشکلاتی به تخصص زیاد نیاز دارد و از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

انواع تعمیرات موبایل

لازم به ذکر است که در دوره‌های آموزشی که برای یادگیری تعمیرات موبایل ارائه داده می‌شوند، معمولا سرفصل‌های آموزشی شامل آموزش تعمیرات گوشی‌های اندروید و آیفون می‌شوند و کارآموز با آموزش کامل و فعالیت عملی، در پایان دوره قادر خواهد بود که انواع گوشی‌های موبایل (اندروید و آیفون) را عیب‌یابی و تعمیر کند.

تعمیرات موبایل سامسونگ

تعمیر موبایل سامسونگ به دلیل تنوع در طرح‌ها و مدل‌های گوشی‌های برند سامسونگ، دارای گستره وسیعی است. همچنین، به دلیل رایج بودن این گوشی و استفاده گسترده از آن در ایران، هر کارآموزی که به دنبال یادگیری تعمیرات موبایل است، باید الزاما در تعمیر موبایل سامسونگ مهارت کامل داشته باشد. دوره‌های آموزشی تعمیر موبایل سامسونگ اغلب شامل عیب یابی و تعمیر سخت ‌افزار، و همچنین آموزش نرم ‌افزار این نوع موبایل هستند.

در یک دوره تخصصی آموزش عیب یابی و تعمیر موبایل سامسونگ، می‌توانید موارد زیر را یاد بگیرید:

Samsung mobile repairs

-رفع مشکلات مربوط به دوربین موبایل سامسونگ

-از بین بردن مشکلات مربوط به کیبورد

-رفع مشکلات مربوط به آنتن دهی موبایل

-تعمیر یا تعویض باتری

-رفع مشکلات مربوط به تاچ

-از بین بردن مشکلات مربوط به نور صفحه

-رفع مشکلات مربوط به هنگ کردن گوشی های سامسونگ

-از بین بردن مشکلات مربوط به خاموش شدن گوشی

-رفع مشکلات مربوط به اسپیکر

-از بین بردن مشکلات مربوط به بلوتوث

-رفع مشکلات مربوط به ویبره

-تعمیر اسپیکر گوشی

-رفع مشکلات مربوط به سیمکارت

-رفع مشکلات مربوط به صفحه نمایش

تعمیرات موبایل آیفون

تعمیر موبایل آیفون بسیار حساس است، زیرا این موبایل‌ها قیمت بالایی دارند و دسترسی به قطعات اورجینال این موبایل‌ها، به دلیل تحریم‌هایی که شرکت اپل بر علیه کاربران ایرانی اعمال کرده‌است، تا حد زیادی چالش برانگیزتر شده‌است و باعث دشوار شدن تعمیر موبایل آیفون می‌شود. بنابراین، برای یادگیری تعمیرات موبایل، شرکت در یک دوره تخصصی تعمیر موبایل آیفون ضروری به نظر می‌رسد. برخی از مهارت‌هایی که در دوره تخصصی و فوق ‌تخصصی تعمیر موبایل آیفون یاد می‌گیرید، عبارتند از:

-تعویض باتری گوشی موبایل آیفون

-تعمیر مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن آیفون

-رفع پیام Important Display Message آیفون بعد از تعویض LCD

-تعمیر مشکل تاچ موبایل آیفون

-تعمیر پریدن آنتن آیفون یا No Service

-تعویض گلس یا شیشه شکسته  آیفون

-تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون

-تعویض قاب پشت آیفون و….

iPhone mobile repairs

تتعمیرات موبایل ال جی

تعمیر موبایل ال جی نیز نیاز به تخصص‌های خاص خود دارد. در یک دوره تخصصی تعمیر موبایل ال جی، یاد خواهید گرفت که چگونه مشکلات این نوع موبایل را رفع کنید. تعدادی از مهارت‌هایی که در یک دوره تخصصی تعمیر موبایل ال جی می‌توانید یا بگیرید، در لیست زیر آمده است:

-تعمیر ویبره موبایل ال جی

-تعمیر اسپیکر موبایل ال جی

-حل مشکل بلوتوث موبایل ال جی

-مشکلات آنتن دهی موبایل ال جی

-تعمیرات مشکلات مربوط به بلندگوی گوشی موبایل ال جی

-رفع مشکلات کار کردن تاچ موبایل ال جی

-تعمیر کیبورد موبایل ال جی

-رفع عدم کار کردن پورت ها

-از بین بردن عدم شناسایی سیمکارت

-رفع مشکلات مرتبط با شناسایی کارت حافظه ی گوشی

-از بین بردن مشکلات مربوط به شناسایی سیم کارت

-رفع مشکلات مربوط به دریافت سیگنال

-از بین بردن مشکلات مربوط به قطع ناگهانی آنتن

-رفع مشکلات مربوط به سفید شدن صفحه ی موبایل ال جی

-تعمیر اتصالات کوتاه در مدار گوشی

-روت کردن و رام زدن گوشی

-رفع مشکلات مربوط به قطع شدن مدار گوشی

LG mobile repairs

تعمیر سی پی یو موبایل

سی پی یو موبایل یا (CPU) یکی از قطعات اصلی و مهم تشکیل دهنده دستگاه‌های موبایل است. سی پی یو موبایل ، که به آن پردازنده نیز می‌گویند، قطعه‌ای است که اگر خراب شود، کل دستگاه موبایل دچار مشکل می‌شود. برخی از مشکلاتی که با خرابی سی پی یو برای گوشی اتفاق می‌افتند، عبارتند از:

-روشن نشدن موبایل به طور کلی،

-خاموش و روشن شدن دستگاه به طور پی در پی

-هنگ کردن دستگاه موبایل

-کندی دستگاه موبایل

بنابراین، در بسیاری از موارد، خراب شدن دستگاه موبایل به دلیل ضعیف شدن سی پی یو موبایل است. در این حالت، می‌توان با تعویض یا تعمیر سی پی یو، کار تعمیر موبایل را انجام داد. این امر نشان می‌دهد که آشنایی با سی پی یو، کارکرد آن، مشکلات مربوط به خرابی آن و نحوه تعویض آن برای گوشی‌های مختلف، یکی از بخش‌های مهم یادگیری تعمیرات موبایل است.

Mobile CPU repair

کلام آخر

به دلیل وجود اطلاعات حساس و شخصی در دستگاه‌های موبایل، بسیاری از افراد دوست دارند دستگاه موبایل خود و نزدیکانشان را خودشان تعمیر کنند. اما اگر مهارت لازم در زمینه تعمیرات موبایل را نداشته باشیم، این کار منجر به صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه موبایلمان می‌شود.

در این مقاله به لزوم یادگیری تعمیرات موبایل برای افرادی که قصد تعمیر کردن موبایل خود را دارند اشاره شد و نکات قابل توجه در این زمینه نیز بیان شدند. همچنین، نکات طلایی در مورد آموزش سخت‌ افزار موبایل، آموزش نرم‌ افزار موبایل، تعمیر موبایل سامسونگ، تعمیر موبایل آیفون، تعمیر موبایل ال جی و تعمیر سی پی یو موبایل ارائه شدند. با یادگیری تعمیرات موبایل، نه تنها می‌توانید از عهده تعمیر موبایل خود و اطرافیانتان بر بیایید و آرامش خاطر داشته‌باشید، بلکه در صورت تمایل می‌توانید تعمیرات موبایل را به عنوان حرفه خود برگزینید یا اینکه حتی آن را به دیگران نیز آموزش دهید و از آن به عنوان منبع درآمد بهره گیرید.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید