مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
little women

بهترین کتاب عاشقانه کلاسیک، کتاب زنان کوچک

داستان کتاب زنان کوچک (Little Women) که توسط نویسنده آمریکایی، لوئیزا می آلکات (Louisa May Alcott) (۱۸۳۲–۱۸۸۸) نوشته شده است، رمانی است روایتگر زندگی چهار خواهر که در دو جلد در سال های ۱۸۶۸ و ۱۸۶۹ منتشر شد. در کتاب زنان کوچک می توان اولین دیدگاه ‎ها نسبت به “دختر تمام آمریکایی” را مشاهده کرد و جنبه های مختلف شخصیتی چنین دختری، در خواهران مارچ تجسم یافته است. این کتاب جزو آن دسته از کتاب های تاثیرگذاری است که هر زنی باید آنها را بخواند. در این مقاله قصد داریم با خلاصه داستان زنان کوچک، فیلم سینمایی زنان کوچک که به اقتباس از کتاب آن نوشته شده است و در نهایت با نویسنده آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک، پس از انتشار، به یک کتاب پر فروش تبدیل شد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. خوانندگان بسیار مشتاق بودند که در مورد شخصیت ‌های رمان زنان کوچک بیشتر بدانند، بنابراین آلکات به نوشتن جلد دوم پرداخت که “همسران خوب” نام گرفت و با موفقیت چشمگیری هم روبرو شد.

کتاب زنان کوچک به سه موضوع و مضمون اصلی می پردازد: خانواده، کار و عشق واقعی. در رمان زنان کوچک، همه این موضوع‌ ها به هم وابسته اند و در تکامل شخصیت قهرمانان داستان نقش اساسی دارند. به گفته سارا البرت، آلکوت فرم جدیدی را در ادبیات خلق کرد. او عناصری را از داستان های کودکانه گرفت و آن را با عناصر رمان های احساسی ترکیب کرد و یک ژانر کاملاً جدید به وجود آورد.

خلاصه داستان زنان کوچک

کتاب “زنان کوچک” داستان زندگی چهار خواهر خانواده مارچ با نام‌ های مگ، جو، بث و امی است و عبور آنها از دوران کودکی و رسیدن به بزرگسالی و تبدیل شدنشان به زنانی کامل را شرح می دهد.

این چهار خواهر و مادرشان که مارمی نام دارد، در یک محله جدید در ماساچوست، زندگی نسبتا فقیرانه ‌ای دارند. پدرشان که تمام پول خود را از دست داده، به عنوان کشیش ارتش اتحادیه در جنگ داخلی آمریکا، دور از خانه، خدمت می کند. مادر و دختران اولین کریسمس خود را بدون او می گذرانند. وقتی مارمی از دخترانش می‌ خواهد که صبحانه کریسمس خود را به خانواده ‌ای فقیر بدهند، همگی با سبدهایی به شهر می ‌روند تا به بچه‌ های گرسنه غذا بدهند، اما هنگامی که بر می گردند، متوجه می شوند که همسایه سالخورده و ثروتمندشان، آقای لارنس، یک شام غافلگیر کننده برای جبران صبحانه آنها فرستاده است. دو خانواده در پی این مهربانی با هم آشنا می شوند.

مگ و جو باید برای حمایت از خانواده تلاش کنند. جو به عمه پیرش، که بیوه ‌ای ثروتمند است نیز کمک می ‌کند. بث در خانه می ماند و در کاهای خانه کمک می کند، و امی که کوچک ترین خواهر است، هنوز به مدرسه می ‌رود. مگ دختری زیباست که افکاری سنتی دارد. جو مانند پسر بچه‌ ها پرشر و شور است و داستان می نویسد. بث خیلی آرام و صلح طلب است و پیانو می ‌نوازد و امی هنرمندی است که چیزهای زیبا و ظریف و معاشرت با افراد ثروتمند را دوست دارد. این خواهران در تلاش هستند تا به خانواده خود کمک کنند و شخصیت‌ های خود را نیز بهبود ببخشند زیرا مگ متکبر، جو لجباز، بث بسیار خجالتی و امی به شدت مادی ‌گرا است.

نویسنده کتاب زنان کوچک

لوئیزا می آلکات  (۲۹ نوامبر ۱۸۳۲ –۶ مارس ۱۸۸۸) رمان ‌نویس، داستان‌نویس و شاعر آمریکایی بود که بیشتر شهرت خود را به دلیل نوشتن کتاب زنان کوچک (۱۸۶۸) بدست آورد. نویسنده کتاب زنان کوچک در نیوانگلند بزرگ شد. لوئیزا از سنین پایین برای کمک به خانواده کار می کرد، اما به دنبال راهی برای نوشتن رمان و داستان نیز بود.

داستان کتاب زنان کوچک که در سال ۱۸۶۸ منتشر شد، بر اساس تجربیات کودکی لوئیزا با سه خواهرش نوشته شده است. از این رمان، فیلم‌ ها، سریال ‌ها و انیمیشن‌ های متعددی ساخته شده است.

آلکوت که یک فمینیست بود، در طول زندگی خود در جنبش های اصلاحی مانند اعتدال گرایی و حق رای زنان فعال بود. او هرگز ازدواج نکرد و دو روز پس از درگذشت پدرش، در ۶ مارس ۱۸۸۸ بر اثر سکته مغزی در بوستون درگذشت.

فیلم سینمایی زنان کوچک

تاکنون فیلم هایی زیادی با اقتباس از کتاب زنان کوچک تولید شده است که در این قسمت برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

فیلم صامت

اولین اقتباس فیلمی صامت به کارگردانی الکساندر باتلر بود که در سال ۱۹۱۷ به روی پرده رفت. این فیلم امروزه در دسترس نیست. در سال ۱۹۱۸ نیز یک فیلم صامت دیگر از این داستان ساخته شد که کارگردانی آن را هارلی نولز برعهده داشت.

فیلم غیر صامت

جورج کیوکور اولین اقتباس غیرصامت از زنان کوچک را کارگردانی کرد که کاترین هپبورن در نقش جو، جو آن بنت در نقش ایمی، فرانسیس دی در نقش مگ و ژان پارکر در نقش بث بازی کردند. این فیلم در سال ۱۹۳۳ اکران شد.

فیلم رنگی

 اولین اقتباس رنگی از این داستان نیز به کارگردانی مروین لیروی در سال ۱۹۴۹ اکران شد و در آن جون آلیسون در نقش جو، مارگارت اوبراین در نقش بث، الیزابت تیلور در نقش امی و جانت لی در نقش مگ بازی کردند. این فیلم سینمایی در دو رشته نامزد جایزه اسکار شد.

در سال ۱۹۹۴ نیز جیلیان آرمسترانگ اقتباس دیگری از زنان کوچک را کارگردانی کرد. در سال ۲۰۱۸، به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد انتشار رمان زنان کوچک، فیلم سینمایی زنان کوچک به کارگردانی کلر نیدرپروم ساخته شد. آخرین اثر سینمایی که از کتاب زنان کوچک اقتباس شده است، فیلم سینمایی زنان کوچک به کارگردانی گرتا گرویگ است و در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم در شش رشته، از جمله بهترین فیلم، نامزد جایزه اسکار شد.

رده سنی کتاب زنان کوچک

رده سنی کتاب زنان کوچک را معمولا از ۱۲ سال به بالا می ‌دانند. ژانر این کتاب طوری است که مناسب نوجوانانی می باشد که کودکی را پشت سر گذاشته‌  و به دوره بزرگسالی وارد می‌ شوند. با این حال، این کتاب برای تمام رده‌ های سنی می ‌تواند جذاب باشد.

خرید کتاب زنان کوچک زبان اصلی

خرید کتاب زنان کوچک زبان اصلی، از طریق فروشگاه ‌های اینترنتی کتاب میسر است. با جستجوی عبارت “خرید کتاب زنان کوچک زبان اصلی”، می ‌توانید فروشگاه‌ های بسیاری را پیدا کنید که این کتاب را با تخفیف و گاه با ارسال رایگان به فروش میرسانند.

کتاب صوتی زنان کوچک

کتاب صوتی زنان کوچک به زبان فارسی در وب سایت ها موجود است. با گوش سپردن به کتاب صوتی زنان کوچک می توانید به دنیای این چهار خواهر سفر کرده و در حالیکه چشمان خود را بسته اید تمام وقایع را در دهن خود تجسم کنید.

ترجمه کتاب داستان انگلیسی زنان کوچک

با اینکه بیش از صد و پنجاه سال از انتشار کتاب رمان زنان کوچک می‌ گذرد، اما این کتاب همچنان معروف است و در سراسر جهان خوانندگان زیادی دارد. این کتاب تاکنون به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده است. ترجمه کتاب داستان انگلیسی زنان کوچک، به زبان فارسی نیز در دسترس است. آقای محمد صادق شریعتی کار ترجمه کتاب داستان انگلیسی زنان کوچک را انجام داده است و انتشارات گویش نو این ترجمه کتاب زنان کوچک را منتشر کرده است.

کلام آخر

کتاب زنان کوچک کتابی است که به تفسیر سه مضمون اصلی خانواده، کار و عشق واقعی می پردازد. با وجود اینکه بیش از صد و پنجاه سال از نوشته شدن آن می ‌گذرد، این کتاب همچنان برای خوانندگان جذابیت دارد. این اثر به زبان‌ های مختلف از جمله فارسی ترجمه شده و آثار سینمایی زیادی نیز با اقتباس از آن ساخته شده‌ اند. در این مقاله سعی کردیم خلاصه داستان زنان کوچک را برای شما ذکر کنیم، نویسنده کتاب زنان کوچک را بیشتر معرفی کنیم و در مورد اقتباس‌ ها از فیلم سینمایی زنان کوچک نکاتی را بیان کنیم. همچنین به نکاتی در مورد رده سنی کتاب زنان کوچک، خرید کتاب زنان کوچک زبان اصلی و ترجمه کتاب داستان انگلیسی زنان کوچک اشاره کردیم.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

5 پاسخ به “بهترین کتاب عاشقانه کلاسیک، کتاب زنان کوچک”

  1. saaa lllllaaa rrrrr گفت:

    ketab faghat elmi mikhonam kam pish miad ke bekham az in ketaba bekhonam. bada nemiad emtehan konam.

  2. li li گفت:

    vayyyyy asheghe ketabaye kelasikam. kheyli ghashangan aksaran khondam hamasho. 🥰

  3. رویا گفت:

    😍😍🥰🥰 وای عاشق کتابای عاشقانه ام اگر باز کتابی میشناسید معرفی کنین حتما. این کتابو خوندم عالی بود

    • زن شاد گفت:

      اره عزیزم حتما. دزیره، إما، مرد کوچک، مادام کاملیا و … خیلی کتاب در این زمینه زیاده. من خودمم زنان کوچک رو دوس دارم خیلی قشنگه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید