مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
متاورس، پدیده ‌ای نو ظهور

متاورس، پدیده ‌ای نو ظهور

کاربران می ‌توانند در محیط ‌های دیجیتال فعالیت ‌های مختلفی انجام دهند. با توجه به اینکه این پدیده، بحث جالب این روز ها است؛ بنابراین قصد داریم در ادامه درباره برنامه متاورس، معنای واژه متاورس، زمین متاورس، ارتباط ارزهای دیجیتال با این پدیده و… صحبت کنیم.

برنامه متاورس

در ادامه چند برنامه متاورس بسیار را معرفی خواهیم کرد.

مایکروسافت

پساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت در حال کار برای ایجاد یک متاورس است.

فیس ‌بوک

مدتی است که فیس ‌بوک که به‌عنوان پلتفرم متا شروع به کار کرده است و گفته است که می ‌خواهد به‌عنوان یک شرکت متاورس به‌جای یک شبکه اجتماعی دیده شود. این شبکه اجتماعی که حدود ۳ میلیارد کاربر دارد، سرمایه گذاری زیادی روی واقعیت افزوده و مجازی انجام داده است و محیط VR خود را که از طریق هدست های Quest به آن دسترسی دارد نیز ساخته است.

آمازون

 آمازون که بزرگ ‌ترین فروشنده خدمات در جهان است و چندین رسانه ارائه می ‌دهد هم به عنوان یکی از اعضای اصلی در متاورس دیده می‌ شود.

ورود به متاورس

ممکن است چندین دنیای مجازی در درون یک متاورس وجود داشته باشد، جایی که افراد می ‌توانند در طیف گسترده ‌ای از فعالیت ‌ها شرکت کنند. در این پدیده می ‌توانید در تمام تجربیات آنلاین خود مانند خرید، ملاقات با دوستان و خانواده، رفتن به کنسرت و حتی انجام کار های اداری و… حضور داشته باشید.

برای ورود به این پدیده می ‌توانید از یک هدست واقعیت مجازی، عینک واقعیت افزوده یا فقط گوشی هوشمند خود استفاده کنید و وارد دنیای جدیدی شوید، جایی که تمام حواس انسان به طور کامل درگیر هستند و کاربران احساس حضور بیشتری در تجربیات خود می‌ کنند. در متاورس، کاربران می ‌توانند به طور مستقیم بر محیط، اشیاء، رنگ ‌ها، نور و موارد دیگر تأثیر بگذارند. هر شرکت کننده در دنیای مجازی در فعالیت ‌ها و تجربیات مختلف شرکت می‌ کند و از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر، از خلاقیت‌ های مجازی گرفته تا داستان‌ های شخصی و تعامل با آواتار های مبتنی بر هوش مصنوعی، به ایجاد آینده این پدیده کمک می‌ کند.

نصب متاورس

نخستین مرحله قبل از نصب متاورس، انتخاب پلتفرم مناسب است. با انتخاب پلتفرم مناسب می ‌توانید کار هایی مثل کسب درآمد از طریق این پدیده با روش‌ های مختلف، خرید و فروش آیتم‌ ها و دارایی ‌های دیجیتالی ازجمله NFT، ساخت آواتار، خرید زمین و… را انجام دهید. به طور کلی، محبوب ‌ترین پلتفرم برای نصب متاورس سند باکس (Sand Box) است. برای نصب این پدیده بر روی پلتفرم سند باکس مراحل زیر را دنبال کنید:

– وارد سایت سندباکس شوید.

– روی گزینه Sign In کلیک کنید که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد.

– سپس وارد کیف پول Meta Mask شوید.

– رمز عبور و آدرس ایمیل‌ خود را وارد کنید.

– سپس روی گزینه Create که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا حساب کاربری خود را بسازید.

-نرم‌افزار Game Maker را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب کردن این نرم ‌افزار، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربریتان شوید.

کاربرد متاورس چیست؟

سوالی که در ممکن است برای شما پیش بیایید این است که متاورس چه کاربردی دارد؛ بنابراین بیایید کاربرد این پدیده را بررسی کنیم.

به چالش ‌ها و کارهای از راه دور می ‌پردازد

متاورس این پتانسیل را دارد که به تمام چالش ‌های موجود در کار از راه دور رسیدگی کند. این به مدیران اجازه می ‌دهد تا به طور موثر با کارکنان ارتباط برقرار کنند.

هیجان انگیز تر کردن بازی ‌های آنلاین

 اکثر بازی ‌های متاورس امروزه دارای یک مدل اقتصاد غیر متمرکز هستند که در آن توسعه ‌دهندگان دارایی ‌های درون بازی،  حق توزیع این دارایی ‌ها را دارند. همچنین ایده اجازه به آواتار ها برای جستجو در فضای مجازی گسترده، برای بازیکنان هیجان انگیز است.

ارائه تجربه تور های مجازی

سفر ماجرا جویی است، اما همه نمی ‌توانند به دور دنیا سفر کنند. اینجاست که این پدیده مفید واقع می ‌شود. این به افراد اجازه می ‌دهد تا به صورت مجازی از مکان ‌هایی بازدید کنند که نمی ‌توانند از نظر فیزیکی به آنجا بروند.

مشاغل و بازار های مجازی

فناوری، فرصت‌ های جدیدی را برای کسب‌ وکار ها ایجاد می‌کند و به آن‌ ها کمک می‌کند خدمات و پیشنهادات خود را به طور مؤثر تبلیغ کنند. با پیشرفت این پدیده، شرکت‌ ها از سطح دو بعدی تجارت الکترونیک بیرون می ‌آیند و فضا های مجازی زندگی را برای تجربه ‌ای عمیق دریافت می‌کنند.

خالق متاورس کیست؟

با خواندن این مطالب شاید از خود بپرسید خالق متاورس کیست؟ در ابتدا لازم است به شما بگوییم که خالق و مالک این پدیده، متا نیست. صرفاً به این دلیل که فیس بوک لوگو و نام تجاری خود را تغییر داده است، به این معنی نیست که خالق و مالک متاورس محسوب شود. در واقع می ‌توان گفت خالق این پدیده، سازندگان ابزار، توسعه ‌دهندگان نرم‌افزار، سازندگان جهان، هنرمندان، مدل ‌سازان سه بعدی، توسعه‌ دهندگان بازی، کاربران، سرمایه‌ گذاران، هستند و این پدیده فقط متعلق به شخص خاصی نیست.

معنای واژه متاورس

معنای واژه متاورس به معنی جهانی سه بعدی و آنلاین است که بازیکنان می ‌توانند در آن فعالیت ‌های مختلف خود را انجام دهند. همچنین واژه متاورس به معنی ادغام بین فضا های مجازی و فیزیکی و اقتصاد های مجازی است. از آن جایی که کلمه این پدیده پیشوند متا و جهان است، معمولاً برای توصیف مفهوم آینده اینترنت، تشکیل فضا های مجازی پایدار و یک جهان مجازی سه بعدی استفاده می ‌شود.

زمین متاورس

سال ۲۰۲۲ برای این پدیده به یک سال پر هیاهو تبدیل شده است. پروژه ‌‌ای مانند Next Earth که زمین متاورس نامیده می ‌شود عصر جدیدی از جهان‌ های مجازی تحت کنترل کاربر را آغاز کرده است. Next Earth یک زمین متاورس است که از فناوری بلاک چین برای مدیریت NFT های مجازی در یک ماکت ۱:۱ استفاده می کند. این به کاربران این امکان را می ‌دهد که زمین‌ های مجازی را هر طور که می ‌خواهند بخرند، بفروشند یا معامله کنند. کاربران همچنین می ‌توانند کسب ‌وکارهایی را در Next Earth راه ‌اندازی کنند. این به آنها امکان می ‌دهد برای فعالیت ‌هایی که روی پلتفرم انجام می‌ دهند درآمد کسب کنند. این پلتفرم همچنین دارای یک بازار داخلی است که در آن کاربران می ‌توانند دارایی‌ های دیجیتالی را خرید و فروش کنند.

 تاکنون، Next Earth توانسته است موفقیت چشمگیری بوجود بیاورد. این پلتفرم دارای ۳۰۰۰۰ مالک زمین مجازی و ۱۸۰۰۰۰ کاربر ثبت شده است. در نهایت، Next Earth همانطور که از نامش مشخص است، به دنبال ایجاد دوره جدیدی از جهان‌ های مجازی است. با تمرکز بر محیط زیست، پیشنهاد های بهبود مبتنی بر جامعه و… در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یک نقش کلیدی در این پدیده است.

ارتباط ارزهای دیجیتال با متاورس

در دنیای فیزیکی، شما با استفاده از ارز فیات معامله می‌کنید، که به عنوان یک ذخیره ارزش و یک وسیله مبادله برای خرید یا فروش هر چیزی که می ‌خواهید نیز استفاده می‌ شود، اما برای پرداخت هزینه در دنیای متاورس باید از چه چیزی استفاده کنید؟ اینجاست که ارتباط ارز های دیجیتال با این پدیده مطرح می ‌شود. تقریباً غیرممکن است که این پدیده، بتواند بدون ارز دیجیتال عمل کند. در دنیایی که سرعت، شفافیت و امنیت تقریباً اساسی است، رمز ارز به جای یک گزینه به یک ضرورت تبدیل می ‌شود. به عبارت دیگر، ارز دیجیتال وسیله مبادله ‌ای عالی برای دنیای نو ظهور متاورس است.

سخن پایانی

درست است که متاورس، جهانی نو ظهور است، اما پیش بینی می ‌شود رشد و پیشرفت صعودی خود را سریع ‌تر از آن چیزی که فکر کنید در پیش بگیرد.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید