مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
طرز تهیه پاستا آلفردو

طرز تهیه پاستا آلفردوی خوشمزه

غذا های ایتالیایی از مدت‎ ها پیش مشتاقان زیادی در میان ایرانیان پیدا کرده است. شاید یکی از مهم ‎ترین دلایل علاقه مندی ایرانیان به آشپزی ایتالیایی، مشابهت طعم و مزه این غذا ها به غذا های ایرانی باشد. از سوی دیگر غذا های ایتالیایی سریع آماده می‎ شوند و این موضوع در دنیای امروزه که همه چیز بر پایه سرعت است؛ یک امتیاز محسوب می ‎شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به طرز تهیه پاستا آلفردو بپردازیم و پس از آن انواع دستور پخت‎ه ای این غذای خوشمزه مانند پاستا آلفردو با پنیر پیتزا، پاستا آلفردو بدون پنیر، پاستا آلفردو بدون مرغ، پاستا آلفردو بدون خامه و پاستا آلفردو با گوشت را توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاستا آلفردو

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده است و فقط نیاز به کمی حوصله دارد. مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا هم نسبتاً محدود است:

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو

پاستا پنه: ۲۰۰ گرم

خامه: ۲ پیمانه

شیر: یک پیمانه

کره: ۵۰ گرم

روغن زیتون: یک تا دو قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان رنده شده: دو پیمانه

سینه مرغ: یک عدد

آب مرغ: نصف پیمانه

سیر: ۲ حبه

آویشن: نصف قاشق چای خوری

قارچ: ۳۰۰گرم

نمک و فلفل: به مقدار کافی

جعفری تازه: ۶/۱ پیمانه

برای تهیه پاستا آلفردو طبق مراحل زیر پیش بروید.

مرحله اول

 طرز تهیه پاستا آلفردو به این صورت است که ابتدا باید سینه مرغ را بشویید و فیله کنید و با استفاده از یک چاقو فیله‎ ها را به صورت نواری شکل برش بزنید. همچنین می‎ توانید فیله‎ ها را به صورت مکعبی برش بزنید و بعد مزه دار کنید.

مرحله دوم

 تکه‎ های مرغ را در ظرفی بریزید و با استفاده از روغن زیتون، فلفل و نمک آن ‎ها را مزه دار کنید.

مرحله سوم

 مرغ ‎ها را با روغن زیتون و نمک و فلفل ماساژ دهید تا مزه‎ ها به خورد مرغ بروند و سپس، روی ظرف را سلفون بکشید و اجازه دهید تا یک ساعت در یخچال استراحت کند؛ مراقب باشید تا تکه‎ های مرغ درشت نباشند.

مرحله چهارم

 قارچ‎ ها را با کمک یک برس نرم بشویید و سپس قسمت‎ های تیره آن را جدا کنید و به صورت ورقه ورقه خورد کنید.

مرحله پنجم

 قارچ‎ ها را با کمی روغن و با شعله زیاد تفت دهید. استفاده از شعله زیاد به شما کمک می‎کند تا قارچ‎ ها آب نیندازند. همچنین می‎ توانید برای جلوگیری از تغییر رنگ قارچ‎ ها به آن ‎ها کمی آب لیموی تازه بزنید.

مرحله ششم

 قارچ ‎ها را از تابه خارج کنید و در روغن باقیمانده از قارچ‎ ها، مرغ ‎هایی که اکنون مزه دار شده ‎اند را بریزید و اجازه دهید تا سرخ شوند.

مرحله هفتم

 یک چهارم کره را در تابه ‎ای بریزید و سپس دو حبه سیر را رنده کنید و در کره تفت دهید تا بوی خامی آن‎ ها برطرف شود.

مرحله هشتم

 یک پیمانه خامه را با شیر ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شوند و سپس به سیر و کره اضافه کنید.  

مرحله نهم

 شیر و خامه که شروع به جوشیدن کردند، پنیر پارمسان را هم به این ترکیب اضافه کنید و مرتباً هم بزنید. نکته مهم در این مرحله میزان پنیر اس.  بهتر است پنیر پارمسان را به یکباره در سس نریزید و آن را آرام آرام به سس اضافه کنید تا سس را بیش از اندازه غلیظ نکنید.

مرحله دهم

 مقدار کمی نمک و فلفل سیاه هم به این سس اضافه کنید و خوب همه را با هم مخلوط کنید. اگر استفاده از سیر خام را دوست ندارید، می ‎توانید از پودر سیر استفاده کنید. برخی افراد در کنار نمک و فلفل سیاه، از پودر آویشن و فلفل قرمز برای طعم دار کردن این سس استفاده می‎کنند.

مرحله یازدهم

می ‎توانید جعفری را در این مرحله ریز خرد کرده و به سس اضافه کنید یا اینکه آن را نگه دارید و در انتها روی پاستا بپاشید ولی اگر به طور کلی طعم جعفری را دوست ندارید، از آن در این غذا استفاده نکنید.

مرحله دوازدهم

 یک قابلمه بردارید و دو سوم آن را آب کنید و کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد.

مرحله سیزدهم

 پاستا ها را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد. معمولاً ده دقیقه زمان برای طبخ پاستا کافی است. با این حال میزان نرم یا سفت بودن پاستا به ذائقه شما باز می‎گردد.

مرحله چهاردهم

 در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو، باید مرغ ‎های سرخ شده را به سس اضافه کنید ولی اگر نمی‎ خواهید مرغ ‎ها را با پاستا ترکیب کنید می‎ توانید در انتها، آن ‎ها را روی پاستا قرار دهید.

مرحله پانزدهم

 قارچ ‎های سرخ شده را به سس آلفردو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله شانزدهم

پاستا ها را آبکش کنید و به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود. در این مرحله می ‎توانید کمی از آب پاستا که قبلاً برداشته‎ اید را به سس اضافه کنید تا سس کمی آبکی ‎تر شود.

مرحله هفدهم

 وقتی ترکیب پاستا و سس آلفردو به غلظت دلخواه رسید، شعله گاز را خاموش کنید و غذا را سرو کنید. نکته مهم در هنگام سرو پاستا این است که این غذا پس از ترکیب پاستا و سس، بلافاصله باید سرو شود وگرنه سس می ‎ماسد و ظاهر بدی به غذا می‎ دهد.

طرز تهیه پاستا آلفردو بدون پنیر پارمسان

بسیاری از افراد به دلایل مختلف دوست ندارند که از پنیر پارمسان در این غذا استفاده کنند. به همین دلیل باید از طرز تهیه پاستا آلفردو بدون پنیر پارمسان استفاده کنند.

همان طور که می ‎دانید پنیر پارمسان چربی و کالری بالایی دارد و در صورتی که شخصی چربی خون یا رژیم لاغری داشته باشد؛ بهتر است پنیر پارمسان را از این غذا حذف کند. مضاف بر اینکه این غذا دارای کره، خامه و شیر هم هست و نسبتاً چربی بالایی دارد.

طرز تهیه پاستا آلفردو بدون پنیر پارمسان بسیار راحت است؛ زیرا تنها باید پنیر را از سس آلفردو حذف کرد و بقیه مراحل فرقی با طرز تهیه پاستا آلفردو معمولی ندارد. البته می‎ توان در هر دو این دستور های غذایی کمی پنیر رنده شده روی پاستای آماده شده پاشید.

 طرز تهیه پاستا آلفردو با شیر

بسیاری از افراد، خصوصاً کسانی که ترجیح می ‎دهند غذا هایی کم چرب، سبک و رژیمی میل کنند، به دنبال طرز تهیه پاستا آلفردو با شیر هستند. البته در برخی رسپی‎ ها هم طرز تهیه پاستا آلفردو را همان طرز تهیه پاستا آلفردو با شیر می ‎دانند.

در برخی از دستورالعمل‎های پخت پاستا، گفته شده است که طرز تهیه پاستا آلفردو با شیر این گونه است که پاستا را به جای آب با شیر می ‎پزند.

 پاستا آلفردو با پنیر پیتزا

در طرز تهیه پاستا آلفردو یکی از مواد لازم، پنیر پارمسان ذکر شد ولی اگر پنیر پارمسان در دسترس نداشتید یا از طعم و مزه آن خوشتان نمی‎آمد می‎ توانید اقدام به طبخ پاستا آلفردو با پنیر پیتزا کنید. در پاستا آلفردو با پنیر پیتزا، همان طور که از نام این غذا مشخص است به جای پنیر پارمسان از پنیر پیتزا استفاده می ‎شود. پاستا آلفردو با پنیر پیتزا از نظر طعم با پیتزا آلفردو با پنیر پارمسان متفاوت خواهد بود و از آن جایی که پنیر پیتزا خاصیت کشسانی دارد؛ غذای نهایی شما هم کشدار خواهد بود.

 پاستا آلفردو بدون پنیر

این پاستا را بیشتر کسانی ترجیح می‎دهند که یا از طعم و مزه پنیر خوششان نمی‎آید یا می ‎‏خواهند پاستایی سبک ‎تر و کم کالری ‎تر میل کنند. پاستا آلفردو بدون پنیر از نظر طعم فرق چندانی با پاستا آلفردو با پنیر پارمسان ندارد.

 پاستا آلفردو بدون مرغ

گیاهخواران از طرفداران پر و پاقرص پاستا آلفردو بدون مرغ هستند. در پاستا آلفردو بدون مرغ، می‎ توانید میزان قارچ مصرفی را دو برابر کنید تا همچنان پاستای شما پر و پیمان و خوشمزه به نظر برسد.

 پاستا آلفردو بدون خامه

اگر رژیم لاغری دارید یا به دلیل بیماری چربی خون منع مصرف خامه و چربی‎ هایی از این دست را دارید، می‎ توانید پاستا آلفردو بدون خامه را امتحان کنید. پاستا آلفردو بدون خامه از پاستا آلفردو معمولی سبک ‎تر و هضم آن آسان‎ تر است. برای تهیه پاستا آلفردو بدون خامه، می ‎توانید به جای خامه میزان شیر مصرفی را دو برابر کنید.

 پاستا آلفردو با گوشت

کسانی که مرغ دوست ندارند، طرفدار پاستا آلفردو با گوشت خواهند شد. در پاستا آلفردو با گوشت معمولاً از نوار های باریک گوشت راسته گوسفند که نرم و لطیف است و زود طبخ می‎شود نیز استفاده می‎کنند.

سخن پایانی

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار متنوع است و شما می ‎توانید با استفاده از گوشت مرغ یا گوسفند و همین طور پنیر پارمسان یا پنیر پیتزا اقدام به طبخ پاستا آلفردو کنید.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید