مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
business-woman

شغل های پر درآمد برای خانم ها

یکی از دغدغه های زنان ایرانی، داشتن شغل پردرآمد و متناسب با رشته تحصیلی آنها است. شغل های پر درآمد باید باعث بالارفتن استقلال مالی در خانم ها می شود. همچنین در آنها یک اعتماد به نفس صحیح و رو به رشد ایجاد می کند. روان شناسی از مشاغل پردرآمد و مورد علاقه خانم ها در ایران است.

روانشناسی یکی از پر درآمد ترین مشاغل برای خانم ها محسوب می شود. زیرا این خانم ها هستند که در درک احساسات و مشکلات افراد توانایی بالاتری نسبت به آقایان دارند. از دیگر شغل های پر درآمد برای خانم ها تحصیل در پزشکی عمومی است. مردم همیشه بدون اینکه بخواهند به یک پزشک عمومی نیاز دارند. بنابراین پزشکان درآمد خوبی دارند و برای خانم ها می تواند شغل پر درآمدی محسوب شود.

شغل مناسب زنان

یکی از شغل های پردرآمد هنری، آرایشگری است. آرایشگری شغل مناسب زنان محسوب می شود. شما می توانید با گذراندن دوره های کوتاه مدت آرایشگری، در این حوزه مهارت کسب کنید. همچنین پس از این دوره ها، می توانید به طور جدی و حرفه ای کار خود را ادامه دهید.

از دیگر شغل های پردرآمد برای زنان خیاطی است.

خیاطی شغل مناسب برای زنان محسوب می شود. یک خانم کارمند می تواند با آموزش هنر خیاطی در ساعات حضور در منزل یک درآمد مناسب برای خود داشته باشد.

داروسازی نیز از شغل های پردرآمد محسوب می شود که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارد. داروسازی از شغل مناسب زنان نیز محسوب می شود زیرا خانم ها در شناخت داروها و داروهای گیاهی نسبت به آقایان توانایی بیشتری دارند.

مشاغل پر درآمد برای زنان

از دیگر شغل های پر در آمد برای زنان ایرانی، متخصص روابط عمومی است.

خانم هایی که در این حوزه فعالیت دارند اطلاعات مورد نیاز مشتریان را جمع آوری کرده و در اختیار آن ها قرار می دهد. شاغلین روابط عمومی معمولا درک خوبی از کسب و کار مورد نظر شما دارند و اطلاعات خوبی به شما می دهند.

یکی دیگر از شغل های پر درآمد برای زنان که نیازمند تحصیلات دانشگاهی نیز هست، پرستاری است. اما امروزه می توان برای این شغل با شرکت در دوره های مهارت آموزی پرستاری مدرک کسب کرد.

یکی دیگر از مشاغل پر درآمد برای زنان وبلاگ نویسی در سایت ها و برنامه اینستاگرام است. وبلاگ نویسی که از شغل های پر درآمد محسوب می شود برای خانم هایی که خلاقیت در نویسندگی دارند می تواند بسیار پر درآمد باشد.

میزان درآمد

زنان نسبت به آقایان حقوق کمتری دریافت می کنند اما دلایل کمتر بودن میزان درآمد خانم ها نسبت به آقایان می تواند تفاوت در صنایع یا مشاغل مختلف باشد.

در برخی از مشاغل، میزان در آمد یک خانم بیشتر از یک آقا است. به این موارد، شغل های پر در آمد مشاغل زنانه نیز گفته می شود. ساعت های کاری متفاوت نیز سبب می شود تا میزان در آمد خانم ها نسبت به آقایان متفاوت شود. . زیرا خانم ها زمان کمتری را در بیرون از منزل کار می کند.

بنا براین میزان درآمد خانم ها بستگی به نوع کار آن ها و زمان وقتی است که برای این کار قرار می دهند.

محیط شغلی

در جامعه ای که امروز ما در حال زندگی در آن هستیم محیط شغلی برای خانم ها نیز اهمیت زیادی دارد. امروزه شرکت های زیادی بر روی محیط شغلی خانم ها تمرکز کرده اند. انعطاف پذیری محیط شغلی برای خانم ها می تواند بسیار اهمیت داشته باشد.

تعادل بین محیط شغلی و فداکاری های زنان در زندگی یک تاثیر کلی بر شغل آن ها نیز داشته است. حضور همکاران زن در محیط شغلی باعث افزایش آرامش زنان در محیط کاری نیز می شود.

شرایط کاری مناسب زنان

شرایط کاری مناسب برای زنان در هر کشوری متفاوت است. از لحاظ قانونی در ایران، انجام کارهای خطرناک، سخت و زیان آور مثل حمل بار سنگین و بیش از حد مجاز از شرایط کاری مناسب برای زنان ممنوع است.

شرایط کاری مناسب برای زنان در هنگام بارداری، مرخصی زایمان است. همچنین برای مادرانی که فرزند زیر دوسال دارند باید مرخصی ساعتی داده شود. کار فرما باید شرایط کاری مناسب زنان را فراهم کند و مراکز مربوط به نگهداری کودک در مراکز شیرخوارگاه نزدیک محل کار فراهم شود.

حقوق مناسب برای زنان

در کشور ایران حقوق مناسب برای زنان با استفاده از تسهیلات ویژه ای متناسب با وضعیت جسمی و روحی زنان در نظر گرفته شده است. باید بدانید حقوق مناسب برای زنان، به مردان کارگر تعلق نمی گیرد. حقوق مناسب برای زنان در دوران بارداری نیز متفاوت است و جزو سوابق خانم ها در سازمان تامین اجتماعی لحاظ می شود.

میزان استخدام کمتر خانم ها نسبت به آقایان در شرکت ها و ادارات دولتی در حقوق مناسب برای زنان تاثیر گذار است. با توجه به میزان تحصیلات؛ حقوق مناسب برای زنان نیز تغییر می کند و ممکن است نسبت به آقایان افزایش یابد.

مشاغل خانگی پردرآمد

راه اندازی مشاغل خانگی پر درآمد بیشتر برای خانم ها سودمند است زیرا خانم ها وقت بیشتری در خانه می گذرانند و بدون اینکه ساعت ها در ترافیک باشند می توانند در خانه شغل پردرآمدی داشته باشند. بسیاری از خانم ها یک مشاغل خانگی پر درآمد مثل پخت وپز در منزل راه اندازی کرده اند و البته این شغل بیشتر در شهر های بزرگ می تواند از شغل های پردرآمد باشد.

از دیگر مشاغل خانگی پر درآمد می توان به بافت قالی نیز اشاره کرد، اگرچه زحمت فراوانی دارد اما امروزه به علت گران بودن نخ و بافت فرش های شش متری می توان از شغل های پردرآمد باشد و برای خانم ها مناسب باشد. اگر شما یک خانم تحصیل کرده و مهارت پرورش گیاهان خانگی را آموزش دیده اید می توانید در یک اتاق و محوطه کوچک به پرورش قارچ به صورت اختصاصی بپردازید. اگرچه از مشاغل خانگی پر درامد محسوب می شود و بازار کار خوبی نیز دارد اما به صبر و شکیبای و تجربه نیز نیازمند است.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

2 پاسخ به “شغل های پر درآمد برای خانم ها”

  1. sama-gh77 گفت:

    به نظر من هم خیلی خوبه تو جوامع امروزی خانم ها به لحاظ مالی هم مستقل باشن، از نظر اجتماعی هم جایگاه خوبی پیدا میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید