مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس چطوری روی روان ما تاثیر میذاره؟

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

نداشتن تناسب اندام می تواند اثرات مخربی بر اعتماد به نفس داشته باشد. از طرف دیگر بهبود سلامت روحی و ذهنی وابستگی مستقیمی با سلامتی جسم و تناسب اندام دارد. در واقع با مطالعه درباره حالات روحی افراد چاق که اعتماد به نفس پایینی دارند، می‌ توان به اهمیت و رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس پی ‌برد. هنگامی که یک فرد تناسب اندام دارد و دچار اضافه وزن نیست، سیستم ایمنی بدن وی به درستی کار می‌ کند و همین امر می تواند روی حالات روحی او، تأثیر مثبتی بگذارد. البته گاهی اوقات هم کمبود وزن و لاغری می تواند باعث پایین آمدن اعتماد به نفس شود. لاغری و اعتماد به نفس پایین هم می ‌تواند روحیه افراد را شدیداً تحت تأثیر قرار دهد تا حدی که به فکر استفاده از قرص ها یا دارو های چاقی می ‌افتند.

اهمیت رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس برای سلامتی

همه تصور می‌ کنند که باید ابتدا اندام متناسبی داشته باشیم تا بتوانیم اعتماد به نفسمان را تقویت کنیم؛ اما در واقع چنین نیست. افرادی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشند، می ‌توانند تلاش کنند و با استفاده از روش ‌های مختلف تناسب اندام خود را هم به دست بیاورند. بنابراین اگر چاق هستید و یا لاغر، سعی کنید اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید به وزن ایده آل برسید.

آیا چاقی و اعتماد به نفس به هم ارتباطی دارند؟

چاقی و اضافه وزن امروزه به مشکلی تبدیل شده که دامن گیر اکثر افراد است. کم تحرکی، استفاده از غذا های چرب و آماده جز عواملی هستند که باعث اضافه وزن می شوند.

 همانطور که قبلاً اشاره کردیم اهمیت به رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر مشاهده می شود. وقتی افراد اعتماد به نفس ندارند، برای ورزش کردن اراده ندارند یا اگر شروع به انجام تمرین کنند، نمی توانند تا انتهای برنامه پیش بروند و آن را نیمه تمام رها می‌ کنند. اگر این افراد به اهمیت انگیزه و قدرت ذهن خود پی ببرند رابطه مستقیمی بین چاقی و اعتماد به نفس پیدا می کنند و افکار منفی را از خود دور می ‌کنند. با این کار می توانند با انتخاب یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش های مناسب، وزن ایده آل خود را به دست بیاورند.

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

راه کاهش وزن برای افراد خیلی چاق

قبول داریم که کاهش وزن برای افراد خیلی چاق کار دشواری است. چراکه انجام حرکات ورزشی و فعالیت با وزن بالا کار سختی می باشد. افراد چاقی که به اهمیت رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس پی برده اند، می دانند که باید از رژیم های غذایی و ورزش برای چربی سوزی استفاده کنند. چنین افرادی باید علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب، فعالیت هایی جهت سم زدایی بدن هم انجام دهند. برخی از پزشکان توصیه می ‌کنند این افراد باید از رژیم های قلیایی استفاده کنند. کاهش وزن برای افراد خیلی چاق نیازمند استفاده از رژیم های کنترل شده غذایی است که توسط پزشک متخصص تجویز می ‌شود.

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

تجربه افراد موفق در لاغری

استفاده از تجربه افراد موفق در لاغری می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از روش های درست و تحت نظارت پزشک اقدام به گرفتن رژیم کنید. برای افراد چاق رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس خیلی حائز اهمیت است. افرادی که شاغل هستند ممکن است به علت چاقی زیاد دچار مشکلاتی باشند. از طرف دیگر برخورد مردم و همکاران در محیط کار ممکن است باعث ناراحتی این گونه افراد شود. به همین خاطر تصمیم به کاهش وزن می گیرند. برای موفق شدن در این راه باید باور داشته باشند که می توانند موفق شوند و بر وسوسه های خود برای خوردن غذای خیلی زیاد غلبه کنند. استفاده از تجربه افراد موفق در لاغری می تواند به آن ها کمک کند تا اشتباهات معمول را تکرار نکنند.

 اگر شما هم تجربه رژیم لاغری دارید و موفق نشده اید، می توانید در بخش کامنت ها تجربه خودتان را برای ما بنویسید.

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

رکورد دار رژیم لاغری در جهان کیست؟

رکورد دار رژیم لاغری در جهان مردی انگلیسی است به نام دین وورال که موفق شد ۱۱۰ کیلوگرم وزن کم کند. آقای وورال پس از پی بردن به رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس موفق شد طول مدت دو سال، رژیم بگیرد و به صورت روزانه وزن خود را کاهش دهد. او همچنان رکورد دار رژیم لاغری در جهان است و معتقد است با رژیم غذایی و فعالیت های ورزشی مناسب و پشتکار می توان به نتیجه رسید.

رژیم دوران بارداری و تغذیه مناسب مادران

توجه به رژیم دوران بارداری و تغذیه مناسب بانوان امری ضروری است. انتخاب مواد مغذی مناسب برای رشد جنین از ملزومات رژیم دوران بارداری می باشد. بعضی از مادران باردار وقتی وزن اضافه می کنند، ناراحت می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و  شروع به گرفتن رژیم می کنند. اما این کار به هیچ وجه صحیح نیست. مادران باردار باید برای حفظ سلامتی خودشان و جنینی که در راه دارند، مواد غذایی تازه و مفید و همچنین مکمل هایی مانند فولیک اسید، آهن، کلسیم، امگا ۳ و ویتامین D استفاده کنند.

 اگرچه رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در دوران بارداری هم ممکن است باعث شود مادران باردار گاهی به خاطر به هم خوردن اندامشان، دچار افسردگی شوند، اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که پس از وضع حمل بانوان می ‌توانند با استفاده از فعالیت های مناسب ورزشی و رژیم غذایی به تناسب اندام خود کمک کنند و به وزن ایده آل برسند.

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

لاغری و عدم اعتماد به نفس

همیشه ظاهر افراد و تحسین اطرافیان موجب بالا رفتن اعتماد به نفس می شود. وقتی فردی لاغر است و به خاطر کمبود وزن نمی ‌تواند نظر دیگران را جلب کند، ممکن است دچار افسردگی شود. بنابراین پذیرش چهره و اندام از طرف فرد، می ‌تواند موجب تقویت اعتماد به نفس او شود. البته درست است که امروزه بیشتر مردم تمایل دارند لاغر باشند. چراکه به نوعی لاغری یک سبک و مد جدید است. اما کمبود شدید وزن نیز باعث مشکلاتی برای فرد می شود. داشتن اراده و انگیزه کمک می کند تا فرد بتواند با لاغری و عدم اعتماد به نفس خود کنار بیاید. سپس با رژیم غذایی مناسب وزن خود را متعادل کند.

چگونه به بهبود سلامت روحی و ذهنی خود بپردازیم؟

فاکتور های زیادی وجود دارندکه برای بهبود سلامت روحی و ذهنی ضروری هستند. بعضی از عوامل هم هستند که موجب از بین رفتن سلامت روحی انسان می شوند. استرس و اضطراب جزء جدا نشدنی زندگی مدرن ما هستند. مشکلاتی نظیر بی خوابی و از همه مهم تر شروع بیماری کرونا، به شدت زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده اند. این مشکلات سلامت روحی ذهنی ما را مختل کرده اند. عدم تحرک و ماندن در خانه به خاطر کرونا باعث شده که طی دو سال گذشته بسیاری از افراد دچار اضافه وزن شوند. سپس به خاطر به هم خوردن تناسب اندامشان، دچار افسردگی شده و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم حتی در این ایام خانه ‌نشینی هم می ‌تواند به ما کمک کند تا دوباره تناسب اندام و اعتماد به نفس خودمان را به دست آوریم.

کلام آخر

در این مقاله خواندیم که چاقی و اعتماد به نفس پایین مشکلی است که این روز ها دامنگیر بسیاری از افراد شده. این موضوع زندگی آن ها را تحت تأثیر خود قرار داده است. اما متوجه شدیم که همیشه افراد چاق نیستند که به خاطر عدم تناسب اندام، اعتماد به نفس خود را از دست می ‌دهند. بین لاغری و عدم اعتماد به نفس هم رابطه مستقیمی است.

در نهایت باید باید بگوییم که اگر چاق هستید یا لاغر و به خاطر این موضوع اعتماد به نفستان کاهش یافته است، خودتان را در ابتدا دوست داشته باشید. با مشورت یک پزشک رژیم غذایی دریافت کنید تا به وزن و اندام مناسب خود برسید.

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید