مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
makeup

آموزش خودآرایی صورت در کمتر از ۵ دقیقه

هر چقدر هم که زیبا باشید باز هم می‎توانید مانند یک فرد حرفه‎ای آرایش کنید تا جذابیت شما بیشتر از پیش شود. با این حال از آن جایی که چهره هر فردی با دیگری متفاوت است، برای هر کسی یک تکنیک منحصر به فرد باید استفاده شود. به عبارت دیگر برای آرایش کردن فقط یک راه وجود ندارد. شاید به جرأت می توان گفت که ده ‎ها راه وجود دارد. شما با استفاده از روش مناسب خود می‎توانید به زیباترین حالت ممکن برسید. اگر می‎خواهید در مورد خودآرایی صورت مطالب مفیدی را یاد بگیرید و با تکنیک‎های خودآرایی در منزل آشنا شوید این مقاله را دنبال کنید. ما سعی کرده ‎ایم که در این مقاله به انواع خودآرایی برای عروسی، خودآرایی دخترانه، خودآرایی لایت و خود آرایی چشم بپردازیم.

خودآرایی صورت به چه معناست؟

بسیاری از مردم فکر می‎کنند که آرایش کردن بسیار راحت است. اما آرایش کردن در واقع به استفاده از یک رژ لب و ریمل ختم نمی‎شود. حقیقت این است که خودآرایی صورت به همان آسانی که فکر می‎کنید نیست. هر کسی باید بداند که چگونه با توجه به فرم چهره و رنگ پوست خود از لوازم آرایشی استفاده کند. با به کارگیری روش‎های جدید خودآرایی صورت، ظاهری زیباتر و جذاب‎تر به چهره خود بدهد.

بنابراین خودآرایی همان طور که از نامش پیداست، چیزی نیست جز آراستن چهره خود. به طور کلی به بهترین شیوه و متناسب ترین حالت با توجه شکل و رنگ و سن و سال شما.

در خود آرایی صورت حتی باید به نکاتی از قبیل سن  و سال، هدف ازاین نوع آرایش هم توجه کرد.

گام به گام مراحل خودآرایی

به همان اندازه که خودآرایی صورت مهم است، رعایت مراحل خودآرایی صورت هم حائز اهمیت است و نباید هیچ یک از این مراحل را حذف کرد.

پیش از شروع به خودآرایی صورت باید  مراحل مراقبت از پوست صورت انجام شود، از جمله:  

مرحله اول

اولین مرحله برای انجام روتین‎ های مراقبت از پوست، شستشوی صورت است. معمولاً ژل‎ های شستشو به پوست صورت آبرسانی می‎کنند و میزان چربی‎ های صورت را کنترل می‎کنند و برای پوست‌های خشک و حساس و هم چنین برای پوست‎های چرب مفید هستند. ژل‎های شستشو pH  پوست را تنظیم کرده و آلودگی‌های پوست را از صورت پاک می‌کنند

مرحله دوم

استفاده از سرم های صورت یکی دیگر از مراحل خودآرایی است. سرم های آبرسان می توانند پوست را شاداب و جوان کنند. بهتر است صبح ‎ها پس از استفاده از پاک کننده های پوست و خشک کردن سطح پوست، چند قطره سرم روی پوست بمالید. از سرم های پوست قبل از خواب هم می‎توان استفاده کرد.  

مرحله سوم

استفاده از مرطوب کننده ‎ها را می‎توان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست دانست. انواع کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های خشک و پوست‌های چرب و مختلط وجود دارد. این محصولات، پوست را آبرسانی می‌کنند و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کنند.

خودآرایی صورت در منزل

پس از کامل شدن روتین مراقبت از پوست، می‌توانید آرایش خود را شروع کنید. در ادامه به شما می‎گوییم که چگونه می‎توانید خودآرایی صورت در منزل را مرحله به مرحله انجام دهید.

مرحله اول: استفاده از پرایمر

از پرایمر به منظور رسیدن به یک زیرسازی مناسب استفاده می‎شود  زیرا میزان پوشانندگی آرایش را بالا می‎برد و باعث می‎شود محصولات آرایشی که استفاده می‎کنید، بهتر روی پوست صورت بنشیند.

مرحله دوم: اصلاح گودی زیر چشم

بسیاری از افراد، گودی و سیاهی زیر چشم دارند که حتی بعد از آرایش هم مشخص و ناخوشایند است. برای اصلاح و پوشاندن سیاهی زیر چشم می‎توانید از کانسیلر استفاده کنید.

کمی کانسیلر را به صورت یک مثلت برعکس به زیر چشم بزنید و با ضربات انگشت یا یک برس به آرامی به جذب سریع‎تر آن کمک کنید.

مرحله سوم: استفاده از کرم پودر

یکی از مهم‎ترین مراحل خودآرایی صورت در منزل استفاده از کرم پودر است. شما باید کرم پودر را متناسب با رنگ و نوع پوست خود انتخاب کنبید و سعی کنید کرم پودر بافت سبکی داشته باشد. هر چه کرم پودری که انتخاب می‎کنید برای پوست شما مناسب‎تر باشد، در آخر آرایش طبیعی‎تری خواهید داشت.

مرحله چهارم : استفاده از کانتور برای فرم دادن به صورت

اکنون  که با استفاده از کرم پودر یک پایه یکدست برای پوست صورت خود ایجاد کردید، وقت آن رسیده است که با استفاده از تکنیک کانتورینگ استخوان گونه‌ها و خطوط فک را برجسته‎تر کنید و به این صورت به چهره خود بعد بدهید.

مرحله پنجم: براق کردن صورت

در مرحله آخر در منزل می‎توانید با استفاده از سایه، رژگونه و هایلایتر صورت خود را کمی براق کنید یا مقداری رنگ به صورت خود بدهید.

خودآرایی صورت برای عروسی

خودآرایی صورت برای عروسی در کلیات فرق زیادی با خودآرایی صورت معمولی ندارد، فقط باید در انتخاب رنگ سایه، رژگونه و رژلب دقت کنید تا هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند. هم چنین در خودآرایی صورت برای عروسی، لازم است از پودر یا اسپری‎های فیکس کننده آرایش استفاده کنید تا دوام آرایش شما بیشتر شود و تا انتهای چشن تأثیر خودآرایی صورت برای عروس قابل رؤیت باشد.

خودآرایی صورت دخترانه

بسیاری از دختران جوان برای اینکه ظاهری جذاب و زیبا و در عین حال دخترانه و معصوم داشته‌باشند، به دنبال یادگیری روش‎های خودآرایی صورت دخترانه هستند. حال آنکه خودآرایی صورت دخترانه در کلیات مانند سایر روش‎های خودآرایی است. فقط اینکه در خودآرایی صورت دخترانه هیچ قسمتی از بخش‎های مختلف چهره شما به اغراق آمیز آرایش نمی‎شود و بیشتر از تناژ مختلف رنگ صورتی برای رژگونه و رژلب استفاده می‎شود.

خود آرایی لایت صورت

خودآرایی لایت همان طور که از نامش پیداست به آرایشی گفته می‎شود که سبک و کاملاً طبیعی است. خودآرایی لایت بیشتر برای آرایش روزانه کاربرد دارد چراکه این مدل آرایش به حدی طبیعی است که می‎توان از آن در محیط‎های کاری، دانشگاه و .. نیز استفاده کرد. در خودآرایی لایت هیچکدام از خطوط چهره برجسته نیستند و معمولاً از رنگ‎های نود یا خنثی استفاده می‌شود.

خودآرایی چشم

خودآرایی چشم یکی از مهم‎ترین قسمت ‎های خودآرایی صورت است؛ زیرا برخورداری از چشمانی نافذ و جذاب می‎تواند زیبایی چهره را دو چندان کند. برای خودآرایی چشم توجه به یکسری نکات لازم است؛ از جمله اینکه سایه متناسب با رنگ چشم و رنگ پوست استفاده کنید و در صورت استفاده از چند سایه، حتماً آن‎ها را با برس در هم محو کنید.

دوم اینکه خط چشم خود را متناسب با فرم چشم بکشید و از ریمل زیاد استفاده نکنید؛ زیرا چشم‎ها را خسته و بی حالت می‎کند.

مرتب کردن ابروها هم می‎تواند در خودآرایی چشم نقش مهمی داشته باشد.

شرکت در دوره آموزش خودآرایی

امروزه برخورداری از یک چهره زیبا به حدی مهم است که بسیاری از مردم تلاش می‎کنند با شرکت در دوره آموزش خودآرایی، چگونگی آرایش صورت را در خانه یاد بگیرند. البته دوره آموزش خودآرایی فقط تکنیک‎ های آموزشی را شامل نمی‎شود بلکه به شما یاد می دهد که چگونه از رنگ ‎ها در کنار یکدیگر استفاده کنید.

کلام آخر

خودآرایی صورت یکی از هنرهایی است که هر خانمی بهتر است آن را فرا بگیرد تا از این طریق بتواند همیشه چهره‎ای آراسته و جذاب داشته باشد به این منظور شرکت در دوره آموزش خودآرایی توصیه می‎شود.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید