مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حرکات ورزشی چربی سوز

تمریناتی که با هر حرکت، ماهیچه های بیشتری را در بدن درگیر یا برای چربی سوزی به کار می اندازند، برای لاغر کردن می توانند بهترین گزینه باشد، برای شروع حرکات ورزشی چربی سوز در باشگاه می توانید از یک حرکت ساده هوازی شروع کنید و با انجام مداوم این حرکت تاثیر آن را در بدن مشاهده کنید. البته به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی مناسب همراه با حرکات ورزشی سرعت  رسیدن به اندام ایدآل  را افزایش می دهد و با رژیم غذایی مناسب می توانید کالری که مصرف کرده اید کاهش دهید. در ادامه مطلب با انواع ورزش های چربی سوز شکم و پهلو، تمرینات هوازی برای چربی سوزی شکم و نوع حرکات ورزشی آشنا خواهیم شد.

ورزش های چربی سوز شکم و پهلو 

ورزش های ترکیبی مثل هوازی، قدرتی و متمرکز رمز موفقیتی برای چربی سوزی شکم و پهلو به شمار می آیند. قبل از اینکه شروع به انجام ورزش های چربی سوز شکم و پهلو کنید ابتدا بدن خود را گرم کنید و هنگامی که عضلات شما گرم شد حدود ده ثانیه استراحت کنید.

چربی سوزی شکم و پهلو با ورزش قایقرانی و پاروزنی

اگر دوست دارید با چربی های شکم و پهلو خود خداحافظی کنید انتخاب دستگاه پاروزنی یا قایقرانی بهترین انتخاب می تواند برای شما باشد، با استفاده از این ورزش که یکی از ورزش های چربی سوز شکم و پهلو به شمار می آید ۸۴۰ کالری در هر ساعت بسوزانید.

چربی سوزی شکم و پهلو با ورزش شنا

ورزش شنا نیز مانند قایقرانی تمام عضلات شکم و پهلو شما را درگیر می کند و اگر دچار آسیب دیدگی زانو هستید و وزن شما افزایش پیدا کرده است ورزش شنا از ورزش های چربی سوز شکم و پهلو برای شما بسیار مناسب به نظر می رسد و با افزایش شدت تمرین می توانید کالری سوزی خود را از ششصد کالری نیز بیشتر کنید.

چربی سوزی شکم و پهلو با ورزش تنیس

در هنگام بازی تنیس شما یک لحظه روی نیمکت نمی نشینید یا در حالت ایستاده نیستید و در هر لحظه منتظر ارسال و دریافت توپ، پریدن به بالا و ضربه زدن به توپ هستید. با انجام این ورزش تمام عضلات پهلو شکم شما درگیر خواهد شد و تنیس یکی از ورزش های چربی سوز شکم و پهلو برای شما به شمار می آید.

تمرینات هوازی برای چربی سوزی شکم

 برای چربی سوزی شکم و انجام حرکات ورزشی چربی سوز در باشگاه لازم نیست با شدت زیاد به ورزش کردن بپردازید، شما می توانید هر یک از تمرینات هوازی برای چربی سوزی شکم در مطلب زیر بیان می شود را  آهسته و بدون شدت بالا انجام دهید.

طناب زدن

ابتدا با هشت تا ده پرش خود را گرم کنید و برای انجام تمرینات هوازی برای چربی سوزی شکم در مدت دو دقیقه به صورت مداوم طناب بزنید و بعد از آن سی ثانیه استراحت کنید و این کار را دوباره تکرار کنید که برای انجام حرکات ورزشی چربی سوز در باشگاه نیز این حرکات مورد استفاده قرار می گیرد.

بلند کردن هر دو پا در وضعیت دراز کش

یکی از ورزش های چربی سوز شکم و پهلو بلند کردن هردو پا در وضعیت درازکش است که هنگامیکه روی زیر انداز دراز کشیده اید هردو شست خود را زیر بدن قرار دهید و سپس سقف را نگاه کنید و بر عضلات شکم و پهلو خود تمرکز کنید در مرحله بعد برای انجام ورزش های چربی سوز شکم و پهلو هردو پارا بدون خم کردن به نود درجه بالا ببرید و سپس به وضعیت اولیه بر گردانید و پیش از آنکه پاها در روی زمین قرار بگیرد آن ها را دوباره بلند کنید. برای چربی سوزی شکم و پهلو این تمرین را حداقل سه بار انجام دهید.

لمس پاشنه

در این نوع ورزش چربی سوز شکم و پهلو باید روی زمین دراز بکشید و زانو خود را در حالت خم قرار دهید و بدون اینکه کمر شما از زمین فاصله بگیرد به طرف راست و چپ خم شوید، برای انجام تمرینات هوازی شکم و پهلوبهتر است این ورزش در دو نوبت پانزده تایی انجام بگیرد.

چرخش روسی

برای انجام این حرکت تمرینی روی زمین بنشینید و زانو های خود را خم کنید و هنگامیکه کف پای شما روی زمین قرار دارد دو دست خود را جلوی قفسه سینه خود قرار دهید و به طرف راست و چپ بچرخید. انجام این حرکت و انجام تمرینات هوازی برای چربی سوزی شکم  بهتر است در دو نوبت  و هر ست پانزده تایی انجام گیرد.

چربی سوزی در منزل برای افراد مبتدی

برای اینکه چربی سوزی در منزل برای افراد مبتدی انجام شود و چربی های شکم و پهلو خود را از بین ببرید، انجام این حرکات در منزل برای افرادی که دچار افزایش وزن شده اند بسیار مناسب به نظر می رسد.

چربی سوزی با پلانک

 برای انجام این ورزش و چربی سوزی در منزل برای افراد مبتدی، روی زمین دراز بکشید و هردو ساعد را روی زمین قرار دهید به طوریکه هر دو ساعد در موازات یکدیگر قرار بگیرند سپس بدن خود را از روی زمین بلند کنید و در حالتی مثل پوش آب قرار دهید و به مدت سی ثانیه در این حالت بمانید.

peelank

چربی سوزی با کرانچ معکوس

برای انجام این تمرین و چربی سوزی در منزل برای افراد مبتدی روی زمین دراز بکشید و دستان خود را کنار بدن قرار دهید و سپس پاها را بلند کنید و زانوها را به سمت سینه خم کنید و بعد از آن پاهارا به سمت سقف بکشید ، این حرکت را در سه نوبت و در ده مرتبه انجام دهید.

cerranch

برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی 

با انجام مطالعاتی که در برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی انجام گرفته است حرکات ترکیبی می تواند به افزایش کالری سوزی کمک زیادی کند و در بخش های تمرینی برنامه هرچه تعداد بیشتری از عضلات در برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی درگیر باشد میزان چربی سوزی نیز بیشتر خواهد بود. هنگامی که در برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی  با تکرار بالا و انفجاری حرکت انجام می دهید مقدار ده درصد از چربی سوزی نسبت به تمرین عادی در برنامه افزایش خواهد داشت. تحقیقات انجام شده نشان می دهند در برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی هر چه مدت زمان استراحت ما بین هر ست کاهش داشته باشد در روند چربی سوزی نیز موثر است.

بیشتر بخوانید: رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس چطوری روی روان ما تاثیر میذاره؟

چربی سوزی پهلو در خانه

برای اینکه بتوانید چربی های شکم و پهلو خود را از بین ببرید بهتر است با چربی سوزی پهلو درخانه چندین روش را امتحان کنید. برای مثال حرکت پل معکوس را برای چربی سوزی پهلو در خانه   انجام دهید به طوریکه به پشت بدن بخوابید و سپس زانوی چپ را خم کنید در این حالت کف پا را روی زمین بگذارید و و پای راست را بالا ببرید و این حرکت را در دو ست ده تایی تکرارکنید. از دیگر روش ها برای چربی سوزی پهلو در خانه خم کردن پا و لگد به خارج ران است در این حرکت در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید تا انگشتان پا به سمت پایین جمع شوند سپس کمر را صاف کنید و عضلات شکم را منقبض نگه دارید و زانوی خود را تا نزدیک بینی بالا بیاورید.

کلام آخر

برای داشتن تناسب اندام نیاز به انجام حرکات ورزشی چربی سوز در باشگاه است که این حرکات می تواند با یک تمرین ساده هوازی شروع شود. برای از بین بردن چربی های موجود در شکم و پهلو می توانید به ورزش شنا یا قایق رانی بپردازید یا به تنهایی در خانه با انجام چند تمرین ساده چربی شکم و پهلو خود را از بین ببرید ، با انجام حرکات بارپی که باعث بالارفتن ضربان قلب و درگیر شدن بیشتر ماهیچه ها برای تناسب اندام می شود و یا با انجام  حرکت اسکات و حرکت سوپرست بدون انجام حرکات ورزشی چربی سوز در باشگاه به تناسب اندام برسید.

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

2 پاسخ به “حرکات ورزشی چربی سوز”

  1. ZAHRA-ALAVII گفت:

    من دوران کرونا با یه مربی آنلاین کلاس برداشتم، ورزش می کنم..خیلی انرژی می گیرم😍💪🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید