مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
style

در کریسمس خوش استایل‌ تر از همیشه باشید!

نمایش‌های مد و فشن ماه‌های ژوئن و سپتامبر، مدل‌هایی را به نمایش گذاشتند که نشان از استایل‌های ساده و راحت اما با تم‌های قدیمی در طرح‌های امسال داشت. لذا وقت آن رسیده‌است که ما هم از این مدل‌های شگفت انگیز با خبر شویم. در پاییز و زمستان امسال شاهد بازگشت مدل‌هایی از نمادین‌‌ترین لباس‌‌ها مانند لباس‌های پیست اسکی برای کریسمس، لباس‌های بافتنی کریسمسی، ست خانوادگی برای کریسمس، جلیقه‌های بافتنی برای جشن کریسمس، دامن پلیسه‌دار شیک و ساده، تیپ درخت کریسمسی و.. با رنگ‌های مدرن هستیم. ما در این مقاله مجموعه‌ای از بزرگترین روندهای مد را که در هفته‌های مد دیده می‌شود را جمع‌آوری کردیم تا به شما کمک کنیم کمد لباس پاییزی زمستانی خود را به روز کنید. پس با ترندهای شیک پوشی ۲۰۲۲ همراه شوید تا ظاهری زیبا، خیره‌کننده و برجسته داشته‌باشید.

تاریخچه جشن کریسمس

هر سال به مناسبت تولد حضرت عیسی (ع) جشنی برگزار می‌شود که به آن جشن کریسمس می‌گویند. این جشن ۱۲ روز طول می‌کشد و از ۲۵‌ام ماه دسامبر مصادف با ۴ دی ماه شروع می‌شود. این جشن به امپراتوری روم در سال ۳۳۶ بر می‌گردد و قدمت زیادی دارد. به عبارتی دیگر اولین جشن کریسمس در ۳۳۶ سال پس از میلاد برگزار شد.

جشن کریسمس ۱۶۸۶ ساله است.

لباس‌های مناسب جشن کریسمس

اگر قصد برگزاری این جشن را دارید، بهتر است با لباس‌های مناسب جشن کریسمس در آن شرکت کنید.

لباس‌های مناسب جشن کریسمس معمولا دارای یک رنگ، نماد و تصویری مربوط به کریسمس می‌باشند. به هر حال ایده‌های متنوعی برای انتخاب این لباس‌ها وجود دارد که ما در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره کرده‌ایم.

لباس‌های پیست اسکی برای کریسمس

یکی از لباس‌های مناسب جشن کریسمس، لباس‌های پیست اسکی در رنگ‌های قهوه‌ای، یاسی و کرم هستند. برند‌های ویتون، برونلو و شنل، در این مدل پیشگام بوده‌اند.

لباس‌های پیست اسکی که شامل کاپشن‌‌های سایز بزرگ و کت‌‌ها می‌شوند ضمن گرما بخشی به بدن شما برای جشن کریسمس زیبا و ساده هستند.

با پوشین لباس‌های پیست اسکی دیگر نگران سرما خوردن هم نباشید و کوهستان را به جشن خود بیاورید.

لباس‌های بافتنی کریسمسی

پاییز ۲۰۲۱ با لباس‌های بافتنی کریسمسی در رنگ‌ها و اشکال متنوع آغاز شد. در سال ۲۰۲۲ هم لباس‌های بافتنی کریسمسی در صدر انتخاب برندهای مختلف بود.

لباس‌های بافتنی کریسمسی از دامن‌ گرفته تا جلیقه ‌و نیم‌ ست‌های جذاب را می‌توانید با چکمه‌‌های کوتاه و کیف خز مصنوعی ست کنید و یک تیپ لوکس داشته‌باشید. همچنین می‌توانید از جلیقه‌های بافتنی هم در استایل خود استفاده کنید که در بخش‌های بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ست خانوادگی برای کریسمس

یکی از ایده‌های جذاب و از لباس‌های مناسب، ست خانوادگی برای کریسمس است.

بله، به همین راحتی! زیاد سخت نگیرید. برای اینکه در جشن کریسمس لباسی مناسب پوشید، حتما لازم نیست به دنبال لباس‌های طرح دار باشید.  می‌توانید با انتخاب لباس‌های رنگی و ساده یک ست خانوادگی برای کریسمس در نظر بگیرید یا یک تیپ درخت کریسمسی داشته‌باشید!

یکی از جذابیت‌های ست خانوادگی برای کریسمس این است که کل اعضای خانواده همگی لباس‌های مشترک دارند. این ایده می‌تواند عکس‌های دسته جمعی شما را زیبا‌تر کند.

جلیقه‌های بافتنی؛ برای جشن کریسمس

شاید باورتان نشود اما جلیقه‌های بافتنی که در قدیم استفاده می‌شدند، در حال بازگشت به مد هستند.

برخی از طراحان جلیقه‌های بافتنی در هفته مد نیویورک  پیشگام بودند و اظهار داشتند این جلیقه‌ها سبک و مد را تغییر خواهند داد.

جلیقه‌های بافتنی دهه ۷۰ و تی شرت‌های دهه ۹۰ میلادی، مناسب‌ترین ترکیب‌های شناخته شده برای جشن کریسمس هستند.

 دامن پلیسه دار شیک و ساده

دختر بچه‌های مدرسه‌ای درون شما آماده هستند تا پاییز امسال با دامن پلیسه دار شیک و ساده وارد خانه شوند. اما این لباس طراحی شده‌ی امروزی، فراتر از یک یونیفرم است.

دامن پلیسه دار شیک و ساده که احیای ذائقه جاودانه پرنسس دایانا را به خاطر ما می‌آورد، دارای شخصیت، ظرافت و حسی از سخاوت است.

در این فصل مد، طراحان به ما نشان دادند که دامن پلیسه دار شیک و ساده چقدر می‌تواند ما را زیبا جلوه دهد.

تکه دوزی؛ ایجاد مد پایدار

در زمستان ۲۰۲۲ تکه دوزی؛ ایجاد مد پایدار، بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این شیوه با استفاده از تکه‌های لباس قدیمی، هم از لحاظ محیط زیستی به جنبش مد پایدار کمک خواهیم کرد و هم باعث بازیافت لباس‌های قدیمی می‌شویم. از آنجایی که دغدغه‌های محیط زیستی، موضوعی پر طرفدار و مهم در صنعت مد و فشن است، طراحان لباس به دنبال راه‌‌هایی هستند تا با تکه دوزی؛ ایجاد مد پایدار را در اولویت بگذارند.

تکه دوزی را می‌توان در لباس‌‌های گل دار و تکه ‌کاری مشاهده کرد.

تیپ درخت کریسمسی

در بخش آخر می‌خواهیم درباره‌ی یکی دیگر از لباس‌های مناسب جشن کریسمس صحبت کنیم . تیپ درخت کریسمسی کم هزینه و ساده است. کافی است ابتدا با یک پارچه سبز یک پوشش شبیه به درخت برای خود درست کنید و سپس هر چیزی که نماد و نشان جشن کریسمس باشد را به آن آویزان کنید.

برای زیبا‌تر شدن تیپ درخت کریسمسی‌تان، از یک کلاه بابا نوئل هم استفاده کنید.

حال که با انواع  لباس‌های مناسب جشن کریسمس که توسط برندهای مطرح به بازارعرضه می‌شوند نیز آشنا شدید؛ با بهترین انتخاب متناسب با سلیقه و میل خود، یک جشن رویایی را کنار عزیزانتان تجربه کنید.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید