مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
fat burning

ورزش‌های چربی سوز راهی برای رسیدن به تناسب اندام

احتمالا تا‌کنون چیز‌های زیادی در مورد ورزش‌های چربی سوز از جمله: دوچرخه‌ سواری، چربی سوزی با طناب زدن، چربی سوزی شکم، چربی سوزی پهلو و… به گوشتان خورده است. اگر از اضافه وزن رنج می‌برید به جای اینکه به دنبال راه حلی سریع باشید که به احتمال زیاد مؤثر واقع نمی‌شود، یاد بگیرید که چگونه از طریق انواع ورزش‌ های چربی سوز، چربی‌ها را بسوزانید. بنابراین اگر به دنبال لاغری و حفظ تناسب اندام هستید. این مقاله را از دست ندهید. در ادامه موضوعاتی از قبیل حرکات ورزشی چربی سوز و تمرینات هوازی چربی سوز نیز ارائه شده‌اند.

چربی سوزی و خوش اندامی

از آنجایی که بدن تمایل دارد کالر ی‌ها را به عنوان چربی ذخیره کند. روی آوردن به رویکرد‌های چربی سوزی و تناسب اندام از طریق ورزش برای رهایی از چربی‌های اضافه دغدغه افراد زیادی می‌ باشد. دانستن اینکه بدن شما چگونه از کالری‌ها برای سوخت استفاده می‌کند، می‌تواند تفاوتی در انتخاب ورزش‌های چربی سوز داشته باشد. شما انرژی خود را از چربی، کربوهیدرات و پروتئین دریافت می کنید. اینکه بدن شما از کدام یک استفاده می کند به نوع فعالیتی که انجام می دهید بستگی دارد.

ورزش‌‌های چربی سوز

اگر به دنبال انجام ورزشی هستید که علاوه بر کم هزینه بودن بیشترین میزان بازدهی را داشته باشد، تمرینات هوازی چربی سوز را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از این حرکات ورزشی آشنا شوید.

چربی سوز‌‌ترین حرکات ورزشی کدام‌ اند؟

دویدن به عنوان برنده چربی سوز‌‌ ترین حرکات ورزشی شناخته می شود و جالب است بدانید بیشترین کالری را در ساعت می‌سوزاند.برخی دیگر از گزینه‌‌های عالی برای چربی سوزی شکم، چربی سوزی پهلو و در کل کاهش وزن شامل تمرینات هوازی چربی سوز مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا می‌شوند.

گفتنی است بسیاری از ورزش‌های دیگر همانند تمرینات وزنه برداری، تمرینات اینتروال، یوگا و پیلاتس جز چربی سوز‌‌ترین حرکات ورزشی شناخته می‌شوند و می‌توانند به افزایش تلاش‌های شما در جهت چربی سوزی و تناسب اندام کمک کنند. بسیار مهم است ورزش‌ چربی سوزی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید.

running

تمرینات هوازی چربی سوزی

شما برای اولین قدم چربی سوزی و تناسب اندام عللاوه بر پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می توانید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه تمرینات هوازی چربی سوزی را انجام دهید. همانطور که در قسمت قبل گفتیم، تمرینات هوازی جز بهترین چربی سوز‌ترین حرکات ورزشی است. این بازه زمانی را می توانید کوتاه تر کنید. به عنوان مثال برای چربی سوزی با دوچرخه سواری بهتر است این بازه را به سه قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم بندی کنید تا بازدهی هم افزایش یابد.

انجمن قلب آمریکا روزانه انجام تمرینات هوازی را ۵ تا ۷ روز در هفته توصیه می کند. در جلسه تمرینات هوازی چربی سوزی، نرمش‌های گرم کردن، خنک کردن و کششی را فراموش نکنید. این نوع از ورزش در واقع به معنای «با اکسیژن» است، به این معنی که تنفس میزان اکسیژنی را که می‌تواند به ماهیچه‌‌ها برسد و به سوخت و ساز آنها کمک کند را کنترل می‌‌کند.

 exercise

مزایای تمرینات هوازی چربی سوزی عبارت اند از:

  aerobic exercise

تمرینات هوازی چربی سوزی که تاثیر آنها کمتر است شامل شنا کردن، دوچرخه سواری، پیاده روی و قایقرانی می شوند.

تمرینات هوازی با تاثیر بیشتر شامل دویدن، طناب زدن، ایروبیک استپ و… است.

توجه کنید اگر بر فرض مثال ۳۰ دقیقه چربی سوزی با طناب زدن را به سه بخش تقسیم‌ بندی کنید. همان بازدهی را دارد. در صورتی که پشت سر هم این کار را انجام دهید.

چربی سوزی با دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک تمرین قلبی عالی است. علاوه بر این، قادر است به شما در سوزاندن چربی، سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک کند. چربی سوزی با دوچرخه سواری قادر خواهد بود ۳۰۰ کالری در هر دقیقه کم کند. این به این دلیل است که می توانید در حین رکاب زدن، تعداد قابل توجهی کالری بسوزانید. به خصوص اگر بیش از سرعت آرام دوچرخه سواری کنید. اما برای چربی سوزی با دوچرخه سواری چند نکته وجود دارد که باید بدانید.

-سرعت رکاب را افزایش دهید.

-به تدریج زمان را افزایش دهید. برفرض مثال اگر با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دوچرخه ‌سواری در یک جلسه شروع می‌کنید، به آرامی چند دقیقه به هر جلسه اضافه کنید تا زمانی که حداقل به ۱۵۰ دقیقه دوچرخه‌ سواری در هفته برسید.

– لباس راحتی بپوشید.

و…

bicycle fat burning

تاثیر چربی سوزی با طناب زدن

با افزودن برنامه روزانه چربی سوزی با طناب زدن می‌ توانید. در دستیابی به تناسب اندام خود گامی بزرگ بردارید. طناب زدن یک تمرین موثر است که می تواند کالری زیادی را در یک بازه زمانی کوتاه بسوزاند. به عنوان مثال، ۲۰ دقیقه طناب زدنی معادل ست با کسر ۲۴۱ کالری. حتی طناب زنی با سرعت بسیار متوسط هم ۱۰ تا ۱۶ کالری در دقیقه می سوزاند.

تمرینات چربی سوزی با طناب زدن به میزان زیادی تحت تاثیر سرعت شما و زمانی است که صرف آن می‌کنید. به خاطر داشته باشید که انجام این کار به دفعات سه تا پنج بار در هفته زیاد است. با این اوصاف، اگر می خواهید هر روز طناب بزنید، بازه زمانی تمرینات خود را نسبتاً کوتاه نگه دارید. تمرین طناب زنی خود را در سه دور ۱۰ دقیقه ای انجام دهید و در نیم ساعت ۴۸۰ کالری کسر خواهید کرد.

 چربی سوزی شکم در خانه

ورزش‌ های چربی سوز فراوانی وجود دارند، اما در مورد چربی سوزی شکم، همه آنها برابر نیستند. با این حال، دانشمندان و پزشکان به طور یکسان توافق دارند که گنجاندن فعالیت بدنی در برنامه روزانه، راهی عالی برای چربی سوزی شکم است. در اینجا چند تمرین برای چربی شکم آورده‌ایم که می توانید با انجام آنها به کاهش دور کمر خود کمک کنید.

موثر‌ترین ورزش برای چربی سوزی شکم کرانچ است. وقتی از ورزش‌ های چربی سوزی شکم صحبت می کنیم، کرانچ‌ها در رتبه اول قرار می گیرند. می توانید صاف دراز بکشید و در‌حالیکه صاف زانو‌های خود را خم کرده اید، پاهای خود را روی زمین قرار دهید، دستان خود را بلند کرده و سپس پشت سر بگذارید.

belly fat burning

نحوه چربی سوزی پهلو با ورزش

تمرینات چربی سوزی پهلو ساده و راحت هستند. این تمرینات به خلاص شدن سریع از شر چربی پهلو کمک می کنند.

side fat with exercise

تنها چیزی که نیاز دارید یک تشک و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت خود در هر روزبه صورت متناوب است. تنها در عرض چند هفته قادر خواهید بود چربی پهلو‌ها را کاهش دهید و همچنین کمر باریک تری بسازید. نمی دانید که کدام تمرینات را باید انجام دهید تا این ناحیه را هدف قرار دهید؟ در اینجا چند نمونه از بهترین تمرینات برای چربی سوزی پهلو وجود دارند که می توانید آنها را امتحان کنید.

-دایره پلانک پهلو

-پری دریایی

-بلند کردن پهلو در حالت پلانک پهلو

-لمس انگشت شست در حالت نشسته

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید