مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
با خواندن این کتاب ‌ها مسیر زندگیتان تغییر خواهد کرد

با خواندن این کتاب ‌ها مسیر زندگیتان تغییر خواهد کرد

استفاده از نکات طلایی موجود در کتاب خواندن و مطالعه کتاب ‌های انگیزشی، تجاربی به ما می ‌دهد که ممکن است در زندگی واقعی هرگز آن‌ ها را تجربه نکنیم. برخی از کتاب ‌ها هستند که باعث می‌ شوند دیدگاه ما نسبت به زندگی تغییر کند.

بعضی کتاب‌ ها فقط جنبه سرگرمی دارند و بعضی دیگر به ما آگاهی می ‌دهند؛ اما کتاب ‌هایی که با احساسات ما ارتباط برقرار می ‌کنند، باعث تحول درونی ما می ‌شوند که کتاب‌ های انگیزشی از این ‌دست کتاب ‌ها هستند. گاهی اوقات برای فهمیدن یک کتاب و به کاربردن نکات آن در زندگی، باید چندین بار آن را بخوانید. شاید اولین بار تنها برای لذت بردن، کتاب خواندن را امتحان کنید اما در نوبت ‌های بعدی خواندن آن کتاب کمک می ‌کند تا بتوانید ایده ‌ها و هدف ‌های نویسنده را درک کنید. این ‌طور مواقع یادداشت ‌برداری از نکات مهم می ‌تواند به شما کمک کند.

در این مقاله ما به معرفی کتاب های انگیزشی همانند کتاب سه ‌شنبه ‌ها با موری، کتاب هنر ظریف بی ‌خیالی، کتاب کیمیاگر خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب های انگیزشی

صحبت درباره موضوع انگیزه بحث جالبی است. افرادی که انگیزه دارند در زندگی موفق ‌تر عمل می‌کنند. با کتاب خواندن و مطالعه آثار و کتاب ‌هایی که موضوع آن ‌ها در رابطه با انگیزه است، می ‌توانیم به رشد فکری و معنوی خودمان کمک کنیم و این واقعیت را بپذیریم که با سخت گیری و نا امیدی به‌ جایی نمی ‌رسیم. بلکه این امید داشتن و توجه به نقاط قوت خودمان است که ما را برای رسیدن به اهداف مهم زندگی یاری می ‌کند. به همین جهت باید تمام وقایع زندگی را بپذیریم و به‌درستی درک کنیم. طفره رفتن و عدم پذیرش واقعیت فقط ما را از زندگی عقب می ‌اندازد؛ اما با پذیرش آن می ‌توانیم در وقت و انرژی صرفه ‌جویی کنیم و در زمان کمتری به اهدافمان برسیم.

بهترین کتاب ‌های انگیزشی

خواند کتاب همواره منابع الهام ‌بخشی به ما می دهند که ما می ‌توانیم با استفاده از مطالب آن‌ ها به نقاط ضعف و قوت خودمان پی ببریم و زندگیمان را تغییر بدهیم. کتاب‌ های انگیزشی از جمله کتاب ‌هایی هستند که راه موفقیت را به ما نشان می ‌دهند و به‌ نوعی ما را به چالش می‌کشند. این ‌گونه کتاب ‌ها در هر زمانی ارزشمند هستند و می ‌توانند روحیات ما را دگرگون کنند.

معمولاً نویسنده‌ های کتاب ‌های انگیزشی افرادی موفق و ثروتمند هستند که تجارب زندگی خود را به‌ صورت کتاب درآورده­ اند و به این واسطه می ‌خواهند راه‌ های موفقیت خود را به سایر مردم نشان دهند تا آن‌ ها هم بتوانند از تجارب ارزشمندی که از شکست در طول راه پر فراز و نشیب موفقیت به دست آورده­اند نیز استفاده کنند. با خواندن این کتاب ‌ها مسیر زندگیتان تغییر خواهد کرد.

مزایای مطالعه کتاب ‌های انگیزشی

همان‌طور که اشاره کردیم مطالعه کتاب ‌های انگیزشی بر نگرش و طرز فکر ما در رابطه با زندگی و تصمیماتی که برای ادامه مسیر خود می ‌گیریم، تأثیر دارند و می ‌توانند باعث به وجود آوردن تغییرات و تحولات اساسی در زندگی شوند. در این بخش به مزایای مطالعه کتاب ‌های انگیزشی اشاره می‌کنیم.

مثبت اندیشی

در شرایط زندگی امروز و با وجود مشکلات مادی و اجتماعی بیشتر مردم دچار افسردگی و نا امیدی هستند. مطالعه چنین کتاب ‌هایی می ‌تواند نگرش ما را نسبت به زندگی تغییر دهد و با دید مثبتی به وقایع بنگریم. همان‌طور که می‌ دانید اگر ما مثبت نگر باشیم انرژی ‌های مثبتی را هم جذب می ‌کنیم و همین می ‌تواند عامل موفقیت ما باشد.

خودباوری

بامطالعه مطالب انگیزشی و استفاده از تجربه ‌هایی که نویسنده از شکست ‌های خود به دست آورده است، به خودباوری می‌رسیم. زمانی که انسان توانایی ‌های خود را بشناسد و آن‌ ها باور کند راه رسیدن به تمام آرزو ها برایش هموار می ‌شود.

تغییر نگرش انسان به زندگی

هنگامی‌ که کتاب ‌های انگیزشی را مطالعه می‌ کنیم با پی بردن به اینکه با استفاده از چه راه‌ های ساده ­ای می ‌توانیم مسیر زندگی ‌مان را تغییر دهیم، با کتاب حواندن نگرش ما نسبت به زندگی تغییر می ‌کند.

قدم در راه گذاشتن

زمانی که ما نگرش مثبتی به ادامه زندگی پیدا کنیم و برای رسیدن به هدف خود مسیر های جدیدی پیدا کنیم، می ‌توانیم با اعتماد به‌ نفس قدم در راه موفقیت بگذاریم.

اگر شما هم تصمیم دارید مسیر زندگیتان را تغییر دهید و برای همیشه نسبت به اتفاقات زندگی با دید بهتر و مثبت ‌تری نگاه کنید، با ما همراه باشید تا شما را با بهترین کتاب ‌های انگیزشی آشنا کنیم.

۴ نمونه از محبوب ‌ترین کتاب ‌ها را به شما معرفی می‌ کنیم. کتاب کیمیاگر، هنر ظریف بی‌خیالی، اوضاع خیلی خراب است و سه ‌شنبه‌ ها با موری.

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

در لیست معرفی کتاب های انگیزشی حتما نام کتاب کیمیاگر به چشم می خورد. این کتاب یکی از کتاب ‌هایی است که بعد تازه ‌ای از جهان را پیش روی ما قرار می ‌دهد. کتاب کیمیاگر به زبان ‌های زیادی ترجمه‌ شده و مضمون آن در رابطه با زندگی یک چوپان است که در خواب از وجود یک گنج مطلع می ‌شود و به دنبال آن می ‌رود. این اتفاق باعث می ‌شود تا آن جوان زندگی معمولی خود را رها کند و پا در مسیر ناشناخته بگذارد. نامه‌ این چوپان سانتیاگو است که در طول سفرش با مشکلات فراوانی رو به رو و به انسان بهتری تبدیل می ‌شود.

کتاب هنر ظریف بی ‌خیالی

پس از کتاب کیمیاگر که جز کتاب‌ های انگیزشی است، به معرفی کتاب هنر ظریف بی ‌خیالی می ‌پردازیم. نویسنده هنر ظریف بی‌ خیالی مارک ‌منسون برخلاف نام کتاب سعی دارد خواننده را تشویق کند تا به اهداف و ارزش ‌های زندگی به‌صورت ویژه توجه کند و نسبت به حاشیه ‌های زندگی بی ‌خیال شود. درواقع هدف منسون از تألیف کتاب هنر ظریف بی ‌خیالی این است که به خواننده‌ این تفکر را بدهد که زندگی کوتاه است و ما نباید وقت و انرژی خودمان را صرف مسائل بی ‌اهمیت کنیم؛ بنابراین باید طبق آموزه‌ های کتاب هنر ظریف بی ‌خیالی تمام فکرمان را مشغول تصمیم‌ های مهم زندگی کنیم. هدف از این کتاب این است که زندگی را راحت بگیریم تا یک زندگی شاد داشته باشیم و به وقت و زندگی اهمیت بیشتری بدهیم.

کتاب اوضاع خیلی خراب است

نویسنده کتاب هنر ظریف بی ‌خیالی مارک منسون، یک اثر ارزشمند دیگر به نام اوضاع خیلی خراب است را به قلم نگارش درآورده و درباره اضطراب ‌های رایج در زندگی ‌های امروزی صحبت کرده است. او در این کتاب قصد دارد به خواننده‌ ها این موضوع را گوشزد کند که هرچه بیشتر به دنبال شادی باشند کمتر در وجود خود احساس شادی می ‌کنند. در واقع منسون در کتاب اوضاع خیلی خراب است با لحنی طنز گونه و تند به بررسی مسائلی نظیر گرم شدن زمین، رکود اقتصادی و … می ‌پردازد. به گفته منسون هر چه مردم آزاد تر باشند و منابع مالی بیشتری در اختیار داشته باشند با معضلات بیشتری رو به‌ رو هستند.

بر اساس اصول روان‌ شناختی به رابطه زندگی افراد با ثروت و وسایل سرگرمی مانند اینترنت پرداخته و معتقد است. هر چه بیشتر انسان چیز های خوب را در اختیار داشته باشد، بیشتر به سمت نابودی پیش می‌ رود. منسون در اثر اوضاع خیلی خراب است، به نویسنده این نکته را گوشزد می‌ کند که گشتن به دنبال شادی انسان را گمراه می ‌کند. همینطور برای اینکه انسان خوب زندگی کند نباید از رنج و سختی اجتناب کند.

برخی از انسان ‌ها در زندگی رنج بسیاری را متحمل می ‌شوند. منسون در کتاب اوضاع خیلی خراب است می‌ گوید این افراد هم باید نحوه درست رنج کشیدن را یاد بگیرند و شرایط خود را قبول کنند. در واقع می‌ خواهد پذیرش موقعیت را به انسان بیاموزد و آن‌ ها را از امید های واهی دور کند.

کتاب سه ‌شنبه ‌ها با موری

کتاب سه ‌شنبه ‌ها با موری در بین کتاب ‌های انگیزشی قرار دارد؛ اما به‌ عنوان یک رمان فلسفی هم شناخته می ‌شود. درس‌ های آموزنده رمان سه ‌شنبه‌ ها با موری می ‌تواند دریچه ‌ای تازه به سمت یک زندگی جدید باز کند.

این کتاب که به ۳۰ زبان ترجمه ‌شده است، درباره زندگی زنی به نام موری شوارتز است. وی بر اثر بیماری قدرت استفاده از اعضای بدن خود را از دست می ‌دهد و هرروز بیشتر به مرگ نزدیک می‌ شود. او در سه‌ شنبه هر هفته با فردی به نام میچ آلبوم قرار می‌گذرد. نام این کتاب یعنی سه‌ شنبه‌ ها با موری نیز از این رویداد داستان گرفته‌ شده است. در حقیقت هدف نویسنده از نگارش این کتاب این است که باید اتفاقات غیر قابل تغییر مانند مرگ را پذیرفت. همینطور طرز نگاه خودمان را نسبت به جهان تغییر دهیم و به‌صورت دقیق ‌تری به زندگی نگاه کنیم.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید