مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
reading book

کتاب‌ های تاثیرگذار که هر زنی باید آنها را بخواند

مطالعه کتابهای تاثیرگذار برای همه اقشار جامعه به ویژه زنان می‌تواند موجب رشد سطح فرهنگی و پرورش فرزندان شود. اما انسان دقیقاً از خواندن کتاب چه چیزی به دست می‌آورد؟ کتابهای تاثیرگذار و مفیدی که می‌‍توانند موجب پرورش فکری و بلوغ زنان ایرانی شوند و در زندگی کاری و خانوادگی آنها تحول آفرین باشند.

پاسخ این است که سودمندی خواندن کتاب، چیزی فراتر از لذت است. امروزه اثر کتاب خواندن بر زنان بازخورد چشمگیری در جامعه دارد، به دلیل اینکه زنان در روند توسعه فرهنگی و اجتماعی تاثیر می‌گذارند. از این رو در جهت افزایش دانسته‌های خود می توانند از طریق مطالعه اقدام کنند. ما در این مقاله قصد داریم، به معرفی کتاب‌های حوزه زنان بپردازیم.

Influential books

اثر کتاب خواندن بر زنان

در دنیای امروز به نسبت گذشته، زنان نقش پر رنگ‌تری در جوامع دارند و مسئولیت‌های مختلفی را می‌پذیرند. بنابراین می‌توان گفت که اثر کتاب خواندن بر زنان در جهت کسب آگاهی از دغدغه‌های خود و رسیدن به بلوغ فکری بیشتر است.

معرفی کتاب‌های تاثیرگذار حوزه زنان

همانطور که در اثر کتاب خواندن بر زنان بیان کردیم، ما خانم‌ها نیازمند نوسازی آگاهی ‌ها و افزایش دانسته‌‌های خود از طریق مطالعه می‌‌باشیم.کتابهای تاثیرگذار حوزه زنان طی روایت‌هایی در قالب ادبیات داستانی یا غیر داستانی به بیان دغدغه‌ها و روایت زندگی زنان می‌پردازند.

اکثر کتاب‌های تاثیرگذار حوزه زنان توسط خود زنان نوشته شده‌اند.

 حال برویم سراغ چند نمونه از بهترین کتاب‌های تاثیرگذار حوزه زنان : کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند، کتاب سرگذشت ندیمه، کتاب زنان کوچک، کتاب خودت باش دختر ، کتاب شرمنده نباش دختر و …

کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند

نویسنده کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می کند، ملیندا گیتس و مترجم آن محمد صداقتی جهرمی می‌باشد.

ملیندا فرنچ گیتس در کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه جهان را تغییر می‌دهد ادعا دارد وقتی زنان را بالا می‌بریم، در واقع انسانیت را بالا برده‌ایم. داستان‌های او صادقانه، دلخراش، الهام‌بخش و پیروزمندانه هستند و نشان می‌دهند که چگونه بارها زنان توانمند قیام کرده‌اند و جوامع را با خود همراه می‌کنند. ملیندا همچنین سفر شخصی خود را برای دستیابی به برابری در ازدواج و تبدیل شدن به یک مدافع برای زنان و دختران به اشتراک می‌گذارد و ما را به اقدام فرا می‌خواند که پیشرفت را در خانه ‌ها، محل‌های کار و جوامع خود پیش ببریم.
سال انتشار کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می کند ۱۳۹۹ از انتشارات کوله پشتی است.

The moment of ascent

سرگذشت ندیمه رمانی خواندنی

کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند و سرگذشت ندیمه هر دو از پر فروش‌ترین کتاب‌های حوزه زنان می‌باشند.
نویسنده رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود و مترجم آن سهیل سُمّی است.

کتاب سرگذشت ندیمه یک رمان است که خواننده نمی‌تواند تصویرسازی و پیش بینی‌های آن را فراموش کند. این کتاب سرگذشت یک ندیمه بدبخت تحت نظم اجتماعی را روایت می‌کند. در این جامعه ندیمه‌گان تحت نظارت و کنترل شدید حکومت و جامعه هستند و هیچ حقوقی ندارند. تنها حقوق آنها آوردن فرزندی سالم است. رمان سرگذشت ندیمه از زبان «افرد» – شخصیت اصلی داستان – روایت می‌شود. او تلاش دارد علی‌رغم همه سختی‌ها خودش را، خاطراتش را و مهمتر از همه هویتش را از دست ندهد.
سرگذشت ندیمه در سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات ققنوس به بازار عرضه شد.

کتاب تاثیرگذار زنان کوچک

یکی دیگر از کتابهای تاثیرگذار حوزه زنان، زنان کوچک است.
نویسنده کتاب زنان کوچک لوئیزا می الکات و مترجم آن کیوان عبیدی آشتیانی می‌باشد.

در این کتاب داستان چهار خواهر را می‌خوانیم که نویسنده آن را با الهام از خانواده‌ی خود نوشته است. این خواهران با مادر و مستخدم سیاه‌ پوستشان در یک خانه‌ی قدیمی زندگی می‌کنند. پدر آن‌ها در جنگ است و آنها مجبور می‌شوند که بدون پدر خانه را ترک کنند. هر کدام از این دختران برای غلبه بر مشکلاتشان تلاش می‌کنند، تجربه‌ای که باعث می‌شود خیلی زودتر بزرگ شوند و به بلوغ فکری برسند.
کتاب زنان کوچک توسط انتشارات افق در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.

مطالعه کتاب خودت باش دختر را از دست ندهید.

کتاب خودت باش دختر و زنان کوچک هم از پر فروش‌ترین کتابهای تاثیرگذار حوزه زنان به شمار می‌روند.
نویسنده این کتاب ریچل هالیس و مترجم آن هدیه جامعی است.

ریچل هالیس، نویسنده کتاب خودت باش دختر در این کتاب زنانی را هدف قرار می‌دهد که احساس غرق شدن و بی‌لیاقتی می‌کنند. او در کتاب خود به بررسی بیست دروغ می‌پردازد.

Be yourself book, girl

هالیس اشتباهات، آسیب‌ها و درس‌های زندگی‌اش را شرح می‌دهد و استراتژی‌‌های خود را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد.
کتاب از انتشارات کوله ‌پشتی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده‌است که تا‌کنون یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های تاثیرگذار حوزه زنان بوده‌است.

کتاب خواندنی شرمنده نباش دختر

نویسنده کتاب شرمنده نباش دختر هم مانند کتاب خودت باش دختر، ریچل هالیس و مترجم آن هدیه جامعی است.
این کتاب دومین کتاب ریچل هالیس با موضوع موفقیت و خود‌سازی و همانند کتاب خودت باش دختر مجموعه‌ای از خاطرات و تجربیات اوست که از زبان خودش روی کاغذ آمده‌است.
پس از انتشار،کتاب شرمنده نباش دختر در فهرست پر فروش‌‌ترین کتابهای نیویورک تایمز قرار گرفت و استقبال زیادی از آن شد. این کتاب از انتشارات کوله پشتی منتشر شده‌است.

پر‌فروش‌ترین کتاب‌های حوزه زنان چه کتاب‌هایی‌ اند؟

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفته‌شد، کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند، سرگذشت ندیمه، زنان کوچک، خودت باش دختر و شرمنده نباش دختر از پر‌فروش‌‍‌ترین کتاب‌های حوزه زنان هستند.


در اینجا ما قصد داریم چند نمونه دیگر از پر‌فروش‌ترین کتابهای تاثیرگذار حوزه زنان را به شما معرفی کنیم. قطعا با خواندن آنها به دنیای زنانه نزدیک‌تر خواهی شد و شناخت کافی از دغدغه‌های آنها پیدا می‌کنید.
کتاب‌ها: تغییر مسیر، اتاقی از آن خود، شجاع باش دختر، جنگ چهره‌ ی‌ زنانه ندارد، آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان، من ملاله هستم، پاییز فصل آخر سال است و.. .

The best-selling books in the field of women

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید