مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
درخشان شدن پوست

چه غذاهایی باعث درخشان شدن پوست می شوند؟

درخشان شدن پوست

داشتن پوستی شفاف و درخشان یکی از آرزو ها و خواسته های تمام انسان ها است و هرکسی سعی دارد با امتحان کردن روش های گوناگون، به جذابیت و درخشان شدن پوست خود کمک کند. متخصصان تغذیه عقیده دارند مصرف برخی از مواد خوراکی های خاص می تواند روی شفافیت و سلامت پوست تاثیر بگذارد. برای مثال موادی مثل مکمل های مختلف، ویتامین ها، نوشیدنی هایی مثل چای سبز و… باعث درخشش پوست خواهند شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این خصوص به شما ارائه خواهیم داد. همراه ما باشید!

روش های درخشان شدن پوست

به جرعت می توان گفت تمام افراد برای درخشان شدن پوست خود تلاش می کنند و همواره به دنبال روش های مختلفی برای سلامت پوست خود می گردند، چرا که داشتن پوستی سالم و درخشان یکی از اصلی ترین معیار های زیبایی به شمار می رود.

روش های زیادی برای جذابیت و سلامت پوست صورت وجود دارد. برای مثال می توان به استفاده از ماست و مواد طبیعی مختلف برای ساخت ماسک های صورت، ورزش کردن، استفاده از محصولات مراقبت پوستی و… اشاره کرد.

در این میان یکی از راه های موثر برای سلامت و درخشش پوست، داشتن یک رژیم تغذیه ای مناسب می باشد. منظور از رژیم مناسب رژیمی است که در آن چندین ویتامین مناسب پوست و همچنین خوراکی های مفید برای پوست وجود داشته باشد.

این خوراکی ها شامل مواد غذایی مختلفی مثل گوشت بدون چربی، میوه های مختلف، سبزیجات و… خواهند بود. همچنین بهتر است روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید تا رطوبت کافی برای پوست شما تامین شود.

مکمل برای پوست صورت

گاهی اوقات رژیم غذایی افراد به تنهایی پاسخگوی نیازهای تغذیه ای آن ها نیست و به همین دلیل لازم است در کنار مصرف غذا های مفید، از مکمل برای پوست صورت استفاده شود.

در حال حاضر مکمل های زیادی در داروخانه ها وجود دارند. اما اگر قصد دارید برای درخشان شدن پوست خود مکمل مصرف کنید، به شما توصیه می کنیم انتخاب مکمل را براساس نتیجه آزمایش خون خود و همچنین مشورت با پزشک انجام دهید.

ویتامین مناسب پوست

طبق تحقیقات انجام شده، ویتامین هایی مثل ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های گروه بی می توانند از پیری پوست و مشکلات پوستی جلوگیری کنند. همچنین این ویتامین ها چین و چروک و لک های پوستی را برطرف می نمایند و به این ترتیب باعث درخشان شدن پوست خواهند شد.

علاوه بر این، مصرف ویتامین مناسب پوست باعث افزایش کلاژن سازی شده و به بازسازی سلول ها و بافت های پوستی آسیب دیده کمک می کند.

با توجه به این موارد، لازم است در رژیم غذایی خود این ویتامین ها را جا داده و در زمان انتخاب مکمل برای پوست صورت، به وجود این ویتامین ها هم توجه کنید.

درخشان شدن پوست

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از خوراکی های خوشمزه و پر طرفداری است که فواید زیادی برای سلامتی انسان ها دارد. کاهش استرس، کاهش فشار خون، کاهش وزن و… از فواید این خوراکی هستند.

جالب است بدانید مصرف این خوراکی می تواند به درخشان شدن پوست هم کمک کند. این درحالی است که انواع شکلات های شیرین به دلیل وجود شکر و مواد مضر در آن ها باعث پیری پوست می شوند.   

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند. همچنین این ماده غذایی باعث جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن صورت شما خواهد شد.

درخشان شدن پوست

استفاده از ماست

کمتر کسی پیدا می شود که از خواص ماست برای پوست اطلاع نداشته باشد. استفاده از ماست هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک صورت برای سلامت پوست توصیه می شود. این خوراکی خوشمزه از خواص زیادی برای سلامتی برخوردار است و به شما کمک می کند پوستی درخشان و شفاف داشته باشید.

ماست حاوی اسید لاکتیک، روی و ویتامین های گروه B می باشد که ویتامین مناسب پوست هستند. این ماده یک روشن کننده طبیعی پوست است و می تواند لک های پوستی شما را کاهش دهد. همچنین باعث رطوبت رسانی به پوست شده و خاصیت الاستیسیته پوست را هم بیشتر می کند.

توجه داشته باشید که مصرف ماست پر چرب برای کسانی که پوستی چرب دارند توصیه نمی شود، چرا که امکان دارد جوش های پوستی آن ها را افزایش دهد. چنین افرادی با این تایپ پوستی بهتر است از انواع ماست کم چرب استفاده نمایند.

ماهی قزل آلا

یکی دیگر از مواد غذایی خوشمزه و بسیار مفید برای پوست، ماهی قزل آلا می باشد. ماهی قزل آلا از پروتئین و امگا ۳ برخوردار است که این دو ماده ارزشمند برای سلامت پوست و مو به شمار می روند.

همچنین چندین ویتامین مناسب پوست مثل ویتامین A و D و K در این ماهی یافت می شود. به همین دلیل شما می توانید مصرف این نوع ماهی را هم در رژیم غذایی خود بگنجانید.

درخشان شدن پوست

گوشت بدون چربی

علاوه بر ماهی قزل آلا منابع سرشار از پروتئین دیگری هم وجود دارند که می توانند به سلامت پوست شما کمک کنند.

برای مثال می توان به گوشت بدون چربی اشاره کرد که یک منبع غنی از پروتئین مفید برای پوست به شمار می رود.

علاوه بر این، گوشت بدون چربی سرشار از ویتامین های مختلف مثل ویتامین A  و B می باشد و به همین دلیل باعث روشن تر شدن پوست خواهد شد. به خصوص اینکه چربی های مضر در این نوع گوشت وجود ندارد و حتی افراد با پوست چرب هم می توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

چای سبز

خواص چای سبز برای پوست بر هیچکس پوشیده نیست. از گذشته های دور تا کنون افراد این ماده غذایی ارزشمند را به صورت خوراکی و یا به صورت ماسک صورت استفاده می کردند.

مواد مغذی موجود در چای سبز می توانند به روشن تر و شفاف تر شدن پوست کمک کنند. همچنین مصرف این نوع چای باعث جلوگیری از به وجود آمدن لک و مشکلات پوستی مختلف خواهد شد.

جالب است بدانید در بسیاری از محصولاتی که برای درخشان شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرند از این نوع چای استفاده می شود.

درخشان شدن پوست

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم برخی از غذا های خوشمزه و مفید برای درخشان شدن پوست صورت را به شما عزیزان معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید، داشتن یک رژیم تغذیه ای مناسب می تواند تا حد زیادی به سلامت پوست شما کمک کرده و باعث زیبایی شما شود. به همین دلیل لازم است تا حد ممکن انواع ویتامین ها و مواد مغذی مفید را در رژیم تغذیه ای خود جای دهید.

علاوه بر این، نوشیدن آب به مقدار کافی و ورزش کردن به صورت مرتب را هم فراموش نکنید!

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید