مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
fruit-decoration

ایده های ساده برای میوه آرایی جذاب

قطعا تاکنون در مراسم های مختلف دیده اید که برای پذیرایی از مهمانان، میزبان از میوه آرایی جذاب و یا سفره آرایی در میز پذیرایی خود استفاده می کند. هدف از انجام این کار این است که میوه ها جذاب تر و اشتها آورتر جلوه داده شوند و برای تناول هم راحت تر باشند. کسانی که تمایل دارند از خودآرایی برای شیوه های پذیرایی خود استفاده کنند در این مقاله ما را همراهی کنند. در ادامه موضوعاتی چون میوه آرایی مهمانی، میوه آرایی میوه هایی چون سیب، خیار و … را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

میوه آرایی شب یلدا

برای انجام میوه آرایی شب یلدا ابتدا باید توجه کنید از چه میوه هایی استفاده می کنید. میوه های معروف شب یلدا، هندوانه و انار هستند. البته استفاده از همه میوه ها امکان پذیر است و موجب زیبایی و جذابیت چیدمان شما نخواهد شد، اما برای شب یلدا می توانید روی پوست هندوانه را با استفاده از چاقوی مناسب، اشکال و طرح های مختلف ایجاد کنید. حتی می‌ توانید داخل هندوانه را خالی کنید و به عنوان یک سبد برای قرار دادن سایر میوه‌ ها مانند انار، توت فرنگی، موز و … به کار بگیرید.

در بعضی از شهر های کشور عزیزمان ایران، از کدو حلوایی هم برای میوه آرایی شب یلدا استفاده می‌ کنند و روی پوست کدو طرح های زیبایی را ایجاد می‌ کنند. انجام بعضی از این تزیینات ساده است؛ اما برخی از میوه آرایی ها نیاز به آموزش و تمرین بیشتری دارند.

میوه آرایی برای مهمانی

یک از رسوم زیبای ما ایرانیان سفره آرایی و میوه آرایی برای مهمانی ها است. میوه علاوه بر نقش مهمی که در سلامتی ما دارد، می تواند میزها و سفره های مهمانی ما را رنگین تر کند. به همین خاطر استفاده از میوه آرایی برای مهمانی می تواند مراسم ما را لذت بخش و جذاب تر کند. تزیین میوه کار چندان دشواری نیست. شما می توانید میوه های مختلف و تازه را خریداری کنید و آن ها را پوست بگیرید و به صورت هم شکل و هم اندازه برش بزنید و با استفاده از خلاقیت خودتان در ظرف های زیبا و شکیل بچینید. سعی کنید از چند میوه مختلف با رنگ های متفاوت استفاده کنید تا تزیین شما بیشتر جلوه کند. ادامه میوه آرایی با سه میوه معرفی شده اند.

میوه آرایی با خیار

یکی از میوه هایی که برای میوه آرایی ساده و جذاب در مناسبت ‌های مختلف به کار می ‌رود، خیار است. با روش های ساده و راحت می توانید شکل های جالبی را با خیار درست کنید. انواع گل های ساده و زیبا یکی از آنهاست. از این تزیینات می توانید برای دورچین بشقاب سالاد یا غذا هم استفاده کنید.

میوه آرایی پرتقال

پرتقال گزینه مناسبی برای تزیین و میوه آرایی است. شما می توانید روی پوست پرتقال طرح‌ های مختلفی ایجاد کنید و از این میوه آرایی در کنار سایر میوه های رنگارنگ لذت ببرید. اگر برای مناسبت های مختلف ایده ندارید،این مقاله به شما کمک خواهد کرد. طراحی انواع مدل های میوه آرایی فانتزی و عروسکی هم با استفاده از پرتقال امکان پذیر است. به عنوان نمونه شکل گل، موش، دوچرخه، جوجه، طاووس، پروانه، ماهی و … را می توانید با استفاده از پرتقال درست کنید. در ادامه تصاویر مربوط به چند نمونه از میوه آرایی پرتقال آمده است. می توانید از آنها ایده بگیرید.

میوه آرایی سیب

سیب یکی از آن دسته میوه هایی است که برای میوه آرایی در مناسبت ‌های مختلف بسیار مورد استفاده می باشد. میوه آرایی سیب برای تزیین سفره عقد، مهمانی شب یلدا و یا تولد پرکاربرد است. البته انجام طرح های ظریف و پیچیده روی سیب کمی نیاز به دقت و ظرافت دارند. می توانید چند مدل تزیین میوه آرایی سیب را در تصاویر ببینید و برای مراسم های خود از آن ها استفاده کنید. شکل گل، مرغابی، پروانه از آن دسته اشکالی هستند که با سیب درست می شوند.

میوه آرایی برای تولد

تولد و مراسم های این چنینی هم فرصت خوبی برای هنرنمایی شما هستند. شما می توانید توسط میوه آرایی تولد میز پذیرایی خودتان را جذاب تر کنید. با استفاده از الگو ها و طرح هایی که ما در اختیار شما قرار می دهیم، با استفاده از میوه های فصل انواع تزیینات فانتزی و یا ساده را برای مهمانی و جشن تولد خود یا کودکانتان به کار ببرید. تزیین میوه ها در ظرف ها و پرس های یک نفره، می تواند ایده جالبی در میوه آرایی برای تولد باشد. تزیین و طراحی انواع میوه ها به شکل عروسک، حیوانات و یا طرح های کارتونی برای بچه ها بسیار جذاب است.

میوه آرایی تولد دخترانه و پسرانه

با استفاده از خلاقیت خودتان و میوه های مختلف می توانید یک میوه آرایی و جذاب برای مناسبت ‌های مختلف انجام دهید. اگر مهمانان تولد کم سن و سال هستند، می توانید از طرح های فانتزی و عروسکی برای میوه آرایی تولد استفاده کنید و یا پرس های جداگانه میوه برای هر شخص در نظر بگیرید؛ اما اگر مهمانی برای بزرگسالان است، می ‌توانید از ایده ها و تصاویر میوه هایی که برای شما در وب سایت قرار داده ایم استفاده کنید و یک چیدمان شیک و زیبا را برای میوه آرایی انتخاب کنید.

کلام آخر

میوه آرایی یا تزیین ‌میوه، هنری جذاب است که باعث زیبایی چیدمان‌ سفره ها می شود. شما با استفاده از ابزار ساده ای مانند چاقوهای برش میوه، می توانید به راحتی به تزیین و میوه آرایی ساده با خیار، سیب، پرتقال و … بپردازید. میوه آرایی با سیخ چوبی هم بیشتر مناسب مهمانی ها و دورهمی هاست و افراد می ‌توانند به راحتی بدون اینکه از دست استفاده کنند، یک سیخ چوبی بردارند و از میوه های متنوع آن میل کنند. در این مقاله به توضیح کلی میوه آرایی پرداختیم و تلاش کردیم شما را با انواع آن آشنا کنیم.

منبع: تیم تحریریه زن شاد

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

8 پاسخ به “ایده های ساده برای میوه آرایی جذاب”

  1. mobina.12Mm گفت:

    من که هر بار انجام دادم خراب کردم میوه رو😂😂

  2. دیانااااا گفت:

    من که خیلی دوس دارم اگر کلاس داشته باشه میرم خیلی هنر خوبیه و جذابه

  3. na na zi گفت:

    vaaaaaaaaaaaaaaay man asheghe inam ke mive haro taz’een konam o sheklaye jaleb beheshon bedam. koli chiz yad gereftam. mersi azaton

  4. مریم گفت:

    خیلی جذاب بود خیلی چیزا یاد گرفتم واقعا ممنونم. خیلی به میوه آرایی و تزئین میوه علاقه دارم و همش دنبال میکنم.😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید