مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
fashion dresses

باید ها و نباید های انتخاب لباس در صنعت مد امروز

باید ها و نباید های انتخاب لباس مجلسی متفاوت با انتخاب لباس غیر رسمی خواهد بود. از طرف دیگر سبک لباس یک فرد، نقش مهمی در تقویت شخصیت او دارد و گویای شخصیت و هویت اوست. صد درصد گاهی اوقات در انتخاب لباس تردید داشته ‌اید، بهتر است در مورد اینکه چه لباسی، کجا و چگونه بپوشید کمی مطالعه داشته باشید.

باید ها و نباید های انتخاب لباس

در صنعت مد، انتخاب زیادی می‌ توان داشت؛ اما در عین‌ حال به دلیل مد شدن یک یا دو مدل خاص، گاهی اوقات خیلی از افراد شبیه به هم لباس می ‌پوشند. در باید ها و نباید های انتخاب لباس شما واقعا باید بدانید که چه چیزی می‌ پوشید. چیزی نپوشید فقط به این دلیل که بقیه همان را می ‌پوشند. آیا داخل آن لباس خوب به نظر می‌رسید یا خیر؟ همیشه به یاد داشته باشید هر چیزی که می ‌پوشید باید نشان‌ دهنده واقعی بودن شما باشد. نوع لباس شما انعکاسی از سبک، شخصیت و نوع نگاه شما است.

fashion dresses

چگونه لباس انتخاب کنیم؟

در باید ها و نباید های انتخاب لباس باید بدانیم چگونه لباس انتخاب کنیم؟

هماهنگ کردن استایل با مجلس

مهم است بدانید به چگونه مجلس یا مهمانی می ‌خواهید بروید. گزینه‌ های انتخاب لباس رسمی با انتخاب لباس غیر رسمی متفاوت است.

در نظر گرفتن استایل شخصی

 برخی از افراد بیشتر اوقات مشکی ‌پوش هستند، چه با لباس ساده و چه با لباس مجلسی. برخی خانم ‌ها در مجالس با استایل پوشیده در جوامع ظاهر می ‌شوند، برخی دیگر اسپورت پوش هستند، برخی افراد نیز کفش بدون پاشنه جزء استایل شخصی آن ‌ها محسوب می‌شود.

لباس پوشیدن متناسب با فرم بدن

افراد خیلی لاغر نیز بهتر است لباس خیلی تنگ نپوشند و افراد خیلی چاق نیز لباس خیلی گشاد نپوشند.

رنگ لباس به رنگ پوست بیاید

یکی از پاسخ‌ های چگونه لباس انتخاب کنیم، این است که رنگ لباس به رنگ پوست بیاید. برخی از افراد فقط به خاطر اینکه رنگی مد شده از آن استفاده می ‌کنند؛ در حالی‌ که ابتدا باید ببینند رنگ لباس به پوست صورتشان می ‌آید یا خیر.

fashion dresses

انتخاب رنگ لباس با رنگ چشم

 اگر می ‌خواهید رنگ چشمان شما بیشتر جلوه کند بهتر است با توجه به رنگ چشم خود، رنگ لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ لباس با رنگ مو

 برخی افراد نیز مایل هستند رنگ مو هایشان که برای آن هزینه زیادی کرده ‌اند، بیشتر جلب‌ توجه کند، این افراد نیز بهتر است رنگ لباس خود را با رنگ مو های خود هماهنگ کنند.

ویژگی‌ های یک لباس خوب

باید ها و نباید های انتخاب لباس به ویژگی ‌های یک لباس خوب نیز بر می‌گردد. علاوه بر آنچه در بخش قبل با عنوان چگونه لباس انتخاب کنیم نیز گفته شد، دانستن موارد زیر در ویژگی ‌های یک لباس خوب برای انتخاب لباس بسیار مفید است.

یقه متناسب

 از ویژگی ‌های یک لباس خوب این است که یقه مناسبی داشته باشد، علاوه بر اینکه یقه به‌ خوبی بر تن بنشیند، باید به نوع گردن نیز بیاید.

بلندی لباس

 از ویژگی ‌های یک لباس خوب این است که دارای بلندی متناسب با قد فرد، مدل لباس و البته مجلس مورد نظر داشته باشد. معمولا پیراهن بلند، افراد را کشیده ‌تر نشان می ‌دهد.

جنس لباس

 جنس لباس علاوه بر اینکه بهتر است خوب و پایدار باشد، متناسب با مجلس موردنظر بهتر است انتخاب شود.

تنگ و گشادی لباس

 تنگ بودن یا گشاد بودن لباس بهتر است به ‌قاعده باشد و لباس به فرد بیاید. برخی لباس ‌ها مانند لباس ‌های تابستانی معمولا گشاد استفاده می ‌شوند ولی به برخی از افراد این گشادی لباس نمی ‌آید، از طرف دیگر افراد چاق بهتر است لباس تنگ نپوشند؛ زیرا برجستگی‌ های غیرمعمول آن‌ ها بیشتر به چشم می‌ آید.

کدامیک در انتخاب لباس مهم نیست؟

با عنوان کدامیک در انتخاب لباس مهم نیست؟ همراه ما باشید تا بدانید کدامیک در باید ها و نباید های انتخاب لباس مهم نیستند. شما نباید رنگ لباسی را انتخاب کنید که صرفا مد شده یا فلان بازیگر، فلان رنگ را پوشیده است. بدانید چه رنگی به شما می ‌آید و آن را انتخاب کنید. همیشه برند بودن مهم نیست، اینکه مرتب، ساده و هوشمندانه لباس بپوشید، مهم است.

fashion dresses

انتخاب لباس مجلسی

در انتخاب لباس مجلسی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ارزیابی فرم بدن خود

 این عامل در انتخاب لباس مجلسی بسیار مهم است. انتخاب لباس باید طوری باشد که بدن شما را به ‌صورت یک قاب زیبا نشان دهد و در عین‌ حال جنبه ‌های نامطلوب بدن شما را نیز پنهان کند.

پایبند بودن به بودجه

 با در نظر گرفتن بودجه خود، می‌ توانید انتخاب درستی داشته و وقت خود را نیز به ‌درستی تنظیم کنید.

انتخاب لباس مجلسی نزدیک به‌ اندازه واقعی

 چیزی به نام سایز استاندارد برای بدن انسان مخصوصا خانم‌ ها وجود ندارد، بنابراین مشکوک است که در باید ها و نباید های انتخاب لباس مجلسی بتوانید سایز کاملا متناسب با خود پیدا کنید. ما همیشه توصیه می ‌کنیم که لباس انتخابی خود را به اندازه‌ های واقعی خود تغییر دهید تا بهترین تناسب را داشته باشید.

انتخاب هوشمندانه رنگ

 هنگام انتخاب لباس مجلسی همیشه ایده خوبی است که فقط به رنگ ‌هایی توجه کنید که با پوست شما مطابقت دارند. رنگ‌ها نقش مهمی در زیبایی کلی ظاهر افراد دارند.

همیشه به دنبال به‌ روز ترین نباشید

 روند دنیای مد با سرعتی خیره‌ کننده می ‌آیند و می ‌روند. بهتر است بروید سراغ لباس ‌هایی با ویژگی ‌هایی که همیشه شیک و به ‌روز هستند چون به شما این امکان را می ‌دهند که مدت زمان بیشتری از آن ‌ها استفاده کنید.

انتخاب لباس غیر رسمی

انتخاب لباس غیر رسمی به این معنی نیست که می ‌توانید هر چه دم دستتان آمد را به تن کنید. برای انجام این کار بهتر است همه ویژگی ‌های یک لباس خوب و ویژگی‌های چگونه لباس انتخاب کنیم؟ را داشته باشد؛ به همه این‌ ها راحتی و سادگی را نیز اضافه کنید، حالا باید ها و نباید های انتخاب لباس در انتخاب لباس غیر رسمی ما کامل می ‌شود. البته رنگ‌ های روشن معمولا برای انتخاب لباس غیر رسمی مناسب هستند. یک قانون کلی برای انتخاب لباس غیر رسمی در جهان وجود دارد: «شما می ‌توانید لباس راحتی بپوشید.»

انتخاب لباس مردانه

هنر انتخاب لباس مردانه برای داشتن سبک خاص را دست‌کم نگیرید. آقایان برای انتخاب لباس مردانه جهت بایدها و نبایدهای انتخاب لباس موارد زیر را در نظر داشته باشند:

هزینه پول بیشتر برای لباس‌های کمتر

 انتخاب لباس مردانه شیک با جنس خوب، خوش ‌پوش بودن را بیشتر به چشم می ‌آورد؛ مثلا آقایان شلوار کتان جنس عالی خریداری کنند و مدتی آن را بپوشند بهتر از این است که سه تا شلوار معمولی خریداری کرده و هر بار یکی را بپوشند.

درک و پذیرفتن اندام خود

 شناخت تیپ بدنی یک عنصر کلیدی در دستیابی به یک حس عالی از استایل شخصی است. وقتی نوبت به انتخاب لباس مردانه مناسب می ‌رسد، مهم است که در مورد اندامی که دارید با خودتان صادق باشید و در انتخاب لباس مردانه خود قوی عمل کنید. مردان تمایل به پوشیدن لباس ‌هایی دارند که برایشان خیلی بزرگ است، زیرا احساس راحتی می‌ کنند، یا به این دلیل که می ‌خواهند اندام خود را پنهان کنند.

اصولا مردان برای انتخاب لباس مردانه در فروشگاه وقت زیادی نمی‌ گذارند و وقتی با معیار های کلی آن ‌ها مطابقت داشته باشد، فورا تصمیم گرفته و آن را می ‌خرند، اما در کمد آن‌ ها انبار شده و نهایتا به این نتیجه می ‌رسند که اصلا چرا آن را خریده ‌اند.

انتخاب رنگ لباس

با وجود گزینه‌ های بسیار زیاد، انتخاب رنگ لباس برای باید ها و نباید های انتخاب لباس می‌ تواند دشوار باشد. اغلب اوقات، انتخاب می ‌تواند با رویدادی که برای آن لباس می ‌پوشید پیچیده‌ تر شود. با انتخاب رنگ‌ هایی که مکمل رنگ‌ های طبیعی پوست، چشم و موی شما هستند، کار را برای انتخاب رنگ لباس از دشواری بیرون بیاورید.

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید