مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
Eating habits in the restaurant

آداب غذا خوردن در رستوران

عدم توجه به آداب و رسوم غذا خوردن در رستوران، آداب رستوران رفتن و اصول صحیح غذا خوردن می‌تواند تجربه لذت بخش شما را به خاطره‌ای تبدیل کند که از به یاد آوردن آن هرگز حس خوبی نخواهید داشت. در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین نکات در رابطه با آداب و رسوم غذا خوردن در رستوران، اصول غذا خوردن صحیح و آداب رستوران رفتن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آداب غذا خوردن در رستوران

غذا خوردن در رستوران به شما کمک می کند تا از استرس های به جا مانده از یک روز کاری پرمشغله رها شوید و در کنار کسانی که دوستشان دارید، از خوردن غذای عالی لذت ببرید. گذشته از این، کارکنان یک رستوران خوب همیشه تلاش می کنند تا شما حس خوبی داشته باشید و از حضور در محیط رستوران احساس آرامش کنید. آنها سعی می‌کنند غذایی را تهیه کنند که انتظارات شما را برآورده کند، غذایی که آن را شاید در کمتر جایی می‌توان یافت. همچنین، آنها سعی می‌کنند فضای دلپذیری را به وجود آورند، طوری که لذت خوردن غذای خوشمزه چند برابر شود. با این حال، این تمام ماجرا نیست!

حتما تا به حال گذرتان به رستوران های لوکس و شیک افتاده است. غذا خوردن در این رستوران ها آداب و رسوم خاص خود را می طلبد. رستوران های لوکس در همه جا دنیا تابع اصول بین المللی هستند که اخوب است از آنها خبر داشته باشید. امروز می خواهیم مهم ترین و ضروری ترین آداب غذا خوردن در رستوران را به شما معرفی کنیم تا دفعه بعد که به رستوران رفتید مثل یک حرفه ای رفتار کنید. البته این را هم به خاطر داشته باشید که هر کشور و فرهنگی ممکن است آداب و رسوم خاص خود را داشته باشد، اما در ادامه به برخی از اصول و آداب بین المللی غذا خوردن در رستوران اشاره می کنیم. با زن شاد همراه باشید.

آداب میز را رعایت کنید

-هنگام غذا خوردن صحبت نکنید.

-نحوه صحیح غذا خوردن با قاشق و چنگال را رعایت کنید، مخصوصا هنگام خوردن سوپ و استفاده از قاشق سوپ خوری.

-به آداب قرار دادن دستمال سفره توجه داشته باشید.

-از فوت کردن غذای خود اجتناب کنید.

-با اینکه رعایت آداب میز بسیار مهم است، اما نکات دیگری نیز وجود دارند که رعایت آنها ضروری به نظر می ‎رسد. نگران نباشید چون در ادامه به شرح این نکات خواهیم پرداخت.

گوشی تلفن خود را روی میز قرار ندهید

یک نکته دیگر در رابطه با آداب رستوران رفتن این است که تلفن همراه، کلیدها و سایر وسایل خود را روی میز نگذارید. گوشی خود را برای چت کردن و ارسال پیامک ار کیفتان بیرون نیاورید. وقتی سر میز با کسی چت می‌ کنید یا پیامک می‌ فرستید، در واقع به کسانی که سر میز حاضرند می‌ گویید که با کسی مهم تر از آنها در حال برقراری ارتباط هستید.

می‌ توانید پاسخ به یک پیامک یا ایمیل را تا پایان شام به تاخیر بیندازید، هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد. اما اگر پاسخ به یک پیامک یا ایمیل واقعا ضروری است، حتما از مهمانان دیگر عذرخواهی کنید.

قبل از اینکه غذای خود را شروع کنید، منتظر شوید تا غذای همه سرو شود

یکی از مهم ترین آداب غذا خوردن رسمی این است که اگر غذای بقیه مهمان ها را هنوز سرو نکرده‌ اند، شما شروع به غذا خوردن نکنید. همچنین، اگر مجبور هستید چیزی را پس بفرستید (مثلا اگر غذا درست پخته نشده است)، دقت داشته باشید که به بقیه مهمانان بگویید که منتظر شما نشوند و به خوردن ادامه دهند.

پیشخدمت را با صدای بلند صدا نزنید

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با آداب غذا خوردن در رستوران این است که به جای صدا کردن پیش خدمت، سعی کنید با او تماس چشمی برقرار کنید تا به آرامی نشان دهید که به چیزی نیاز دارید. اگر نتوانستید پیشخدمت را متوجه خود کنید، دستتان را به سمت او بلند کنید.

سعی کنید حداکثر ۱۵ دقیقه پس از اتمام غذای خود، رستوران را ترک کنید

از نکات حائز اهمیت در رابطه با آداب غذا خوردن این است که ۱۵ دقیقه پس از اتمام غذای خود، رستوران را ترک کنید. شاید بعد از صرف یک غذای خوشمزه، دوست ندارید جمع دوستانه‌ تان را ترک کنید و مهمانی را به پایان برسانید، اما رستوران نیز محل یک کسب و کار است و ماندن بیش از حد شما در آنجا می تواند مانع از نشستن مشتریان دیگر شود.

با کارکنان رستوران با احترام رفتار کنید

نکته دیگر در رابطه با آداب و رسوم غذا خوردن در رستوران این است که با کارکنان رستوران با احترام رفتار کنید. این نکته کاملا واضح است و نیازی به ذکر آن نیست، اما نباید با پیشخدمت مثل یک خدمتکار رفتار کنید. اگر سوالی دارید از پرسیدن آن نترسید، اما اگر هر کدام از غذاها مطابق میل شما نیست، به خاطر داشته باشید که این موضوع به پیش خدمت مربوط نمی شود.

اگر دیگران پیش غذا و دسر سفارش نمی دهند، شما هم سفارش ندهید

از دیگر آداب رستوران رفتن توجه به این نکته می باشد که آیا پیش غذا یا دسر می خواهید یا خیر. با همراه یا همراهان خود به توافق برسید. شاید بپرسید چرا؟ زیرا این امر کمک می‌ کند که غذای خود را همزمان شروع کنید و همزمان هم به پایان برسانید.

لباس مناسب بپوشید

از نکات مهم در مورد آداب رستوران رفتن این است که مطمئن شوید که لباسی که پوشیده‌ اید با مهمانی شامی که در آن شرکت می‌کنید نیز تناسب دارد. اگر به یک رستوران شیک‌ می‌ روید، شلوار جین و کفش‌ اسپرت را کنار بگذارید و سعی کنید لباسی رسمی و زیباتری بپوشید.

آداب پرداخت پول در رستوران

شاید برایتان جالیب به نظر برسد اما پرداخت صورت حساب هم در رستوران ها دارای آدابی است که رعایت آنها نشان از ادب و احترام شما دارد. همرذه ما باشید تا نکات پرداخت پول و انعام دادن در رستوران را به شما بگوییم.

اگر شما کل صورت حساب را پرداخت می کنید، از قبل به پیشخدمت بگویید

نکته دیگر آن است که اگر شما میزبان مهمانی شام هستید و می خواهید هزینه غذای همه را بپردازید، لازم است که از قبل به پیشخدمت بگویید تا صورت حساب را به شما بدهد. در صورت تمایل، می توانید کارت بانکی خود را قبل از پایان مهمانی به پیشخدمت بدهید.

bills

از قبل تصمیم بگیرید که قصد دارید دنگی حساب کنید یا جدا جدا!

اگر هر فرد می‌خواهد هزینه غذای خود را جداگانه بپردازد، از پیشخدمت بپرسید که آیا این امکان وجود دارد یا خیر. این کار به کارکنان رستوران کمک می‌ کند تا یادداشت کنند که هر فردی چه چیز هایی سفارش می‌ دهد و در انتها برای ارائه صورت حساب دچار مشکل نشوند. با این حال، اگر با یک گروه بزرگ هستید، احتمالا رستوران نمی‌ تواند صورت حساب تک تک افراد را ارائه کند. پس، اگر وعده غذایی همه در حدود یک محدوده قیمت است، بهتر است مبلغ صورت‌ حساب را به طور مساوی تقسیم کنید.

خوب انعام بدهید

در صورت امکان، در انعام دادن کوتاهی نکنید. ممکن است پیشخدمت ها دستمزد کمی داشته باشند و برای امرار معاش خود، به انعام شما نیاز داشته باشند. اگر خدماتی که دریافت می‌کنید رضایت بخش است، بهتر است ۱۵ تا ۲۰ درصد مبلغ صورت حساب را انعام بدهید و اگر خدمات عالی است، ۲۵ درصد انعام خوب است.

کلام آخر

بیرون رفتن با دوستان و صرف غذا در رستوران می‌ تواند تجربه‌ ای عالی و فراموش نشدنی باشد. برای به یادماندنی‌ تر شدن تجربه‌ مان لازم است به آداب رستوران رفتن، اصول غذا خوردن صحیح و آداب و رسوم غذا خوردن در رستوران توجه داشته باشیم. در این مقاله سعی شد نکات مهمی در رابطه با آداب رستوران رفتن و آداب غذا خوردن رسمی در رستوران برای شما ذکر شود.

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن شاد
لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید
لطفا کد دریافت شده را وارد نمایید